Sekce

Galerie

/gallery/koření.jpg

Jak moc jsem byl naivní, když jsem doufal v poklidné dva měsíce? Asi hodně, co?

 

46. kapitola - Jablečný závin

Když jsem se rozhlédl kolem sebe, vzpomněl jsem si na takové ty trapné scény z filmů, kdy celá rodina sedí počestně v kruhu, jeden na druhého upírá nervózní pohled a na tvářích mají všichni do jednoho přikovaný společenský úsměv. Ženy sedí s dlaněmi v klínech, muži v rukou žmoulají sklenice a občas si někdo odkašle, aby porušil to trapný ticho. Jenže tady ženy neseděli s dlaněmi v klíně a muži rozhodně nic nepopíjeli. Seděli, koukali po sobě a nedočkavě vzdychali. Tichem se neslo jen to a zvuk připomínající klusajícího koně po chodníku.

Edward se uchichtl.

„No a ne?“ zeptal jsem se s úsměvem.

„Ale jo,“ zubil se.

„K čemu jinému bys to přirovnal?“ vyzvídal jsem.

„Koně jsou dobrý,“ bránil se.

„Jaký koně?“ zapojila se Hanny.

„Peter přirovnal Joshovo klepání prsty ke koním na chodníku,“ vysvětlil Edward.

„Moje klepání není jako koně na chodníku,“ obořil se Josh a schoval ruku do klína.

„Ale cválající,“ ujistila se Bella.

„Jasně, že cválající. Kdyby ten kůň šel v klidu, znělo by to takhle,“ řekl jsem a názorně předvedl na skleněné desce stolu.

„Jak by vypadal asi pochodující kůň?“ přidal se Emmett.

„Koně pochodují?“ znejistěla Nessie.

„No ti v průvodech asi jo, nebo co to dělají?“ spekuloval Jacob. „Určitě pochodují, lásko.“

„V kolik přijdou?“ zeptala se Anise na to, co všem leželo celou dobu v hlavě, ale nikdo se neodvážil zeptat.

„Každou chvíli,“ odpověděla Skye. Seděla na stoličce u okna a pokoušela se vypadat v naprostém klidu.

„Stejně nechápu, proč jsi nám o ní neřekla. Takovou dobu, Skye!“ vrčela máma.

„Rory, nech toho. Skye prostě měla strach,“ bránil ji Edward.

„No pardon, ale já si připadám docela blbě. Sedm let to tutlala. A jak jste se k ní vůbec dostali?“

„Našli ji, mami,“ vyhrkl jsem. Vždyť to Skye říkala.

„Našli?“ znejistěla máma.

„Jo, mezi kontejnery v uličce. Drápala se z břicha své matky,“ vysvětlil jsem.

„Jak to víš?“ divila se Skye.

„Říkala jsi to, ne?“ zarazil jsem se.

„Ne. Neříkala. Já u toho nebyla. Našel ji Edward s Taavettim.“

„Edward s Taavettim?“ vyhrklo hned několik hlasů. Jen ti dva se po sobě nápadně nenápadně podívali.

„Kdy jste byli ve Španělsku?“ sykla máma na tátu.

„Před sedmi lety, ty si to nepamatuješ?“ kuňkl táta.

„Ne, tak to si fakt nepamatuju. Jeli jste do Itálie, tak jak jste se do pytle dostali do Španělska?“

„Není to jedno?“ zeptal se Edward.

„Ne,“ usadilo ho opět několik hlasů.

„Už jsou tady,“ vyhrkla Skye a hnala se ke dveřím. Zhluboka jsem se nadechl a Anise mi položila ruku na stehno. Chlácholivě mě pohladila a ze všech sil se usmála. Skylar rozrazila dveře a vyběhla ven.

„Tak se jdeme přivítat s mimčem,“ zavrčela máma. Byla podrážděná z táty a i Bella po Edwardovi střelila nepříjemným pohledem.

Vstal jsem a čekal.

„Ahoj, vy dva…“ smála se venku Skye.

„Cítíš to?“ špitla ke mně Anise. Nadechl jsem se a přestal dýchat.

„Bello? Uděláš mi jablečný závin?“ vydechl jsem hladově.

„Ty teď chceš jablečný závin?“ divila se Anise.

„Dostal jsem na něj chuť,“ vymlouval jsem se. „To je tou vůní, no.“

„Jestli závin smrdí stejně, tak potěš koště,“ ušklíbla se Anise a vzala mě kolem pasu. Nechápavě jsem se na ni otočil. „No co?“ artikulovala beze slova. Jen jsem zavrtěl hlavou, jakože nic. Když máma s Bellou nasadily veselý úsměv, bylo jasné, že se rodinka blíží dovnitř. Narovnal jsem se v zádech a vypnul hruď. „Abys nepuknul,“ odfrkla si Anise.

„Žárlivko,“ zasmál jsem se a konečně ze sebe přestal dělat blbce.

Do dveří vešla první Skylar s Manu. Šel z náruče do náruče, až se dostal k nám.

„Takže zase doma?“ ryl do mě, než mě sevřel v objetí.

„No jo, máma se vdává jen jednou za padesát let, ne?“ smál jsem se. „Manu, tohle je Anise.“

„Já věděl, že neskončíš s blondýnou, jak si myslel Emm,“ vzdychl úlevně. „Těší mě, ještě se nebojíš?“ Manu si Anise konečně prohlédl a na malou chvíli ztuhl. Bylo to ve chvíli, kdy se jí díval do očí.

„Zato ty vypadáš, že máš strach,“ zašeptala.

„Máš rudé oči,“ vydechl Manu.

„Neříkej,“ zasmála se.

„Ne, promiň, jsem hrubián. Už toho nechám, jen se to nestává tak často, promiň,“ brblal Manu a ze všech sil odvrátil zrak.

„Pete? Kde seš? Pete?“ volala mě v přeplněném obýváku máma. „Aha, tady… Pojď sem,“ pobídla mě.

„Jen chvilku,“ omluvil se Anise Manu a vedl mě od ní.

„Tak pojď,“ mručela máma nedočkavě. „Tohle je dcera Skylar a Manu, Cinnamon. Cinnamon, tohle je náš nejmladší, Peter,“ švitořila máma a držela mě kolem ramen. Díval jsem se na holku s velkýma očima a vlasy po ramena. Byla drobná. Vypadala jako čert. Jen jí na hlavu připíchnout rohy a k zadku přidělat ocas. Třeba ho tam má, jen ho schovává.

„Čau,“ vyhrkla. Totální buřt. No, tak tohle bolelo teda.

„Nazdar,“ zavrčel jsem.

„Uvítací část máme za sebou, jdeme něco dělat. Cinnamon, nemáš hlad?“ zajímala se máma.

„Docela ano, díky Rory,“ vyhrkl Ohnivec a usmála se na ni. Měla rovné bílé zuby.

„Tak pojď, zlato. Něco ti najdeme,“ navrhla máma a vedla ji do kuchyně. Takhle se nestará ani o mě, napadlo mě. Mě tam posílá vždycky samotného, abych si něco našel. Sakra…

„Pete, chceš do závinu i mandle?“ zašeptala vedle mě Bella a mile se usmála. Asi jsem vypadal jako totální troska.

„I rozinky, prosím,“ kuňknul jsem a nechal se od ní odvést. Až v kuchyni mi došlo, že tam jsou ty dvě. Seděly na vysokých židlích a vesele se smály. Nějak se otrkala a to tu je sotva pět minut. Máma jí mazala bagetky. Medem! Mým medem!

„Pomůže mi někdo s těmi jablky?“ prosila Bella. Kývl jsem, jelikož mi došlo, kdo ten někdo má být. Začal jsem loupat slupku a neustále těkal pohledem k těm dvěma. Naprosto nás ignorovaly a ještě víc poté, co se k nim přidala Skye.

„Do prdele!“ vyjekl jsem a nůž s cinknutím dopadl na zem. Vrazil jsem si raněný prst do pusy.

„Co blbneš? Jsi v pořádku?“ plašila Bella a hrnula se ke mně. Skye, máma a Ohnivec se jen otočily a změřily si mě pohledem.

„Nic to není, už to přestává. Jen mi ujel nůž.“

„Já to znám, mně se to tehdy taky stalo. Byl mi asi rok a půl, pamatuješ, mami?“ usmála se Ohnivec. Rok a půl?

„Ještěže tu máme tak zkušenou návštěvu,“ zavrčel jsem a doslova vydupal z kuchyně.

„Jsi v pohodě?“ zajímala se v obýváku Anise a namířila si to ke mně. Nezpomalil jsem. Jen jsem po ní natáhl zdravou ruku a vedl ji do našeho exilu. V pokoji jsem zabouchl dveře a zamknul. Prst mi přestal krvácet. Dovedl jsem Anise k posteli, položil ji do peřin a vklínil se mezi její stehna. Mrcha, co si o sobě myslí, takhle mě poučovat.

„Díky bohu,“ zasténala Anise, když jsem do ní vnikl. Zatmělo se mi před očima a na zádech mi naskočila husí kůže z její chladné pokožky.

Rok a půl. Sakra! Rok a půl! Já v roce a půl umět odjet s autem! S normálním autem! A ona se v roce a půl řízla u loupání jablek, nebo co to loupala.

„Hej,“ vyhrkl jsem. Anise mi zaryla nehty do ramen a vyšvihla se nade mě. Ležel jsem na zádech. Fyzicky. Jasně. To mi jde. Buď mě někdo skolí psychicky, nebo pro změnu fyzicky. Chytil jsem Anise za boky a prudce přirazil. Prohnula se v zádech. Její havranní vlasy opět vytvořily fascinující vodopád. Měla krásné vlasy. Nebyly to ty ohnivý plameny, sžírající vše co se jim dostane do cesty. Z přízemí se k nám donesl veselý smích.

„Přestaň,“ zavrčela Anise a slezla ze mě.

„Proč? Co je?“

„Bušíš do mě jak hluchý do vrat. Co je s tebou?“ mručela.

„Nikdy sis nestěžovala.“

„Nikdy jsi nebyl takhle mimo.“

„Štve mě ta slep… holka,“ opravil jsem se.

„Viděl jsi ji pět minut, tak o co jde?“

„Chová se tu, jako kdyby jí to všechno patřilo! Dům, nábytek, máma…“

„Tak o to jde? Rory si ji všímá víc, než tebe?“

„Nebuď směšná, Anýzku,“ odfrkl jsem si. „A pojď sem,“ škemral jsem. Možná, že měla pravdu. Máma si ji všímala víc a to mi pilo krev, ale já už se postarám o to, abych se vrátil do máminy přízně. A začnu u Anise. Spokojená Anise je první bod. Pak bude spokojená máma a po ní i já, protože se Ohnivec odlifruje do pryč. A jak jinak uspokojit Anise, než sexem?

Druhý den před obědem jsem vstal.

V pokoji jsem byl sám a dole bylo ticho. Divný. V domě plném upírů, poloupírů a vlkodlaků – ticho? Proletěl jsem koupelnou, podrbal Sage za uchem – zůstával dobrovolně v pokoji, protože měl panickou hrůzu ze slintajícího Edwarda a ostatně i zbytku rodiny – a oblékl jsem se. Seběhl jsem do přízemí a zavětřil Bellin závin. Vůně už byla skoro pryč, ale to znamenalo jediné. Je vychladlý a čeká až ho sním! Vpadl jsem do kuchyně a odkryl tác.

„Co to…“ zavrčel jsem. Štrúdl byl pryč. Jen drobečky a poslední kousek. Alespoň něco, napadlo mě a pokoušel jsem se uklidnit. Vždyť to tak bylo pokaždé. Josh, máma, Hanny, Danny… všichni milovali jídlo. Rezignovaně jsem vzdychl a přešel k lednici. Mléko, šlehačka a štrúdl, mňam!

Jenže když jsem se otočil k opuštěnému tácu, vypadlo mi všechno z rukou.

„Dobré ráno,“ zamumlal ten plameňák s plnou pusou.

„Tys‘ to snědla,“ sykl jsem.

„Jistěže, nechala jsem si ho na potom. Bella říkala, že můžu, tak o co ti jde?“ zajímala se a otřela si koutky úst od cukru.

„Neměl jsem ani kousek,“ vyhrkl jsem.

„To nikdo. Tedy z tohohle. Bella udělala každému jeden. Snědli si je. Tenhle byl můj, vidíš? Cinnamon,“ přečetla na lístečku, který jsem předtím přehlédl z hladu.

Tak tohle bolelo ještě víc. Všichni měli, jen já ne? Já ne?

„Tak hlavně, že ti chutná,“ štěkl jsem, posbíral popadané věci a vrátil je do lednice. „Anýzku?“ křikl jsem do domu. Anise se vyřítila ze zadní zahrady.

„Co je?“

„Nepůjdeš se mnou na procházku?“ zajímal jsem se.

„Promiň, ale hrajeme šarády,“ omlouvala se. „Mimochodem, Cinnamon, dělej. Jsme na řadě,“ dodala.

„Nechceš hrát taky? Určitě by ti to šlo líp než loupání jablek,“ zavrněla ta slečna, které jsem od teď nemohl přijít na jméno. „Mimochodem, tvůj závin je ve špajzu, aby ti ho někdo nesnědl,“ dodala a mrkla na mě. Jasně, dělej ze mě blbce!

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Kaca

17)  Kaca (13.02.2011 14:51)

Týjo, to by mě zajímalo, po kom je Pete takový "Gentelman" Chudák Anise, jak je mi nesympatická, tek jí je mi líto, ale Cinnamon to je jak sto čertů pohromadě, ta holka je úžasná!

maky21

16)  maky21 (08.02.2011 19:25)

ouč!! chudák Peter!! :D docela je mi ho líto, asi přesně vím, jak se cítí
Cinny mě štve, ale hrozně moc!! vim, že nakonec bude s Petem (assi) ale štve mě úplně nehorázně!!
já být Peterem, tak jí asi dám na hubu. i když, mlátit holku... :p
vůbec netušim, jak se s tim Peter vyrová :D
Mohl by si zase udělat menší dovolenou, než bude mít rory svatbu, třeba do vedlejší země.. kde že to je? v Kandě? :D

Fanny

15)  Fanny (07.02.2011 23:14)

Tak, Cinny je trochu jiná než jsem myslela, ale možná ještě lepší, ale stále nevíme, co se stalo Anise, když přišla tak zřízená a jak nám Cinny ještě příběhem zamíchá;)

Jula

14)  Jula (07.02.2011 18:25)

No možná už mi je ho trochu líto, Cinny mu dává docela kouř

13)  Niki (07.02.2011 18:05)

ten je řádně mimo... s Anýzkem si dělá co chce a Cinny si pro změnu dělá co chce s nim... :D

Mili

12)  Mili (07.02.2011 15:18)

Úžasná kapitola

Marketa

11)  Marketa (07.02.2011 10:28)

sfinga

10)  sfinga (07.02.2011 10:22)

Júúú, ta s ním teda oře Nojo, vládce džungle, střed vesmíru, je najednou tááákhle maličkej - ješita jeden Ale to, jak se schovával za sex s Anise Kruci, ani za mák se mi to nelíbí
Peter si koleduje o pořádný přes hubu, mizera jeden

9)  AMO (07.02.2011 09:21)

Jó, Cinny je úžasná! Takhle jsem si ji představovala. Kousavá, řízná, báječná... A co bude s Anýzkem??? Fakt se asi zamiloval, takhle nikdy neblbnul. No úžo...

8)  Guneska (07.02.2011 00:37)

Chachááááá, a je to taaady, já to věděla!!!!! Peter se nám zamiloval a má přesně ten stav, do kterého se nechtěl dostáááát. Heheheh, jsem zvědavá, jak dlouho mu bude trvat, než si to uvědomí. Jéééé, mně uplně plesá srdíčko a dušička a jsem z toho uplně celá na měkko

AriiTanner

7)  AriiTanner (06.02.2011 23:31)

Cinny boduje :) A že se téměř okamžitě stala mou favoritkou! Možná proto, že jsi ji ukázala jako Hayley ... Teď doufám jako nikdy, že Pete přijde k rozumu a zamiluje se do té pravé, kterou nesmí být nikdo jiný jak Cinnamon

6)  nathalia (06.02.2011 20:59)


Tak tohle bylo dokonale!!!! :D Pekny zacatek prave lasky!!! :D :D :D Prece od nenavisti k lasce je jen jeden krucek, ne? Tesim se na dalsi! tenhle dil byl vazne skvely!!!

5)  Tru (06.02.2011 19:06)

semiska

4)  semiska (06.02.2011 19:05)

Téda, ti dva jsou na sebe ale tak strašně milí a hodní,že? :D Zamíchá to vztahem nevztahem Anise s Peterem nebo ne? Jsem na to strašně zvědavá a moc se n to těším.

3)  Lucie (06.02.2011 18:52)

2)  Anna43474 (06.02.2011 18:45)

Jů, ta je tak úžasně protivná
Cinnemon, do něj
Michalko, už jsem ti říkala, že jsi ta nejúžasnější osůbka na světě???
I když mi je Peta lastně trošku líto, no... trošinku... trošililinku...
Cinnamon!!! Cinnemon!!! Cinnemon!!!
Chm-hm, se ty slečny nějak skamarádily, co???
TKSATVO

1)  Alorenie (06.02.2011 18:45)


chudák Pete. je mi ho líto, i když Cinny vypadá jako prýma holka.

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek