Sekce

Galerie

http://www.stmivani-ff.cz/gallery/padli%20andele.jpg

A jsme zpátky na zemi. Máme tu otisk, vážení! Jakpak se s ním vyrovnává Agnes a Jake? Bude jim to fungovat?

Kapitola  36. –  Překvapení na všech frontách

Bellin pokoj vypadal trochu jinak než obvykle. Její postel byla posunutá k oknu, psací stůl přiražený až k ní a houpací křeslo bylo vyhoštěno na chodbu, aby se sem vešla ještě jedna postel pro Agnes. Tu Charlie předevčírem snesl z půdy, aby ji s Bellou nachystal na příjezd očekávané návštěvy. Když Bella povlékala náhradní deku a polštář, neubránila se povzdechu. Sice se na Agnes těšila, sama ji přece pozvala, ale přece jen jí bylo jasné, že nejméně týden ji čekají noci s někým úplně jiným než s Edwardem. Už si na jeho každodenní přítomnost tak zvykla, že jí představa spánku bez jeho chladné náruče připadala skoro nesnesitelná.

Jenže čas strávený s Agnes jí moc příležitostí ke stýskání nedal. Agnes byla vším ve Forks tak nadšená, že nezavřela pusu ani dlouho do noci. Obě děvčata toho měla tolik k povídání a probírání, že usínala až dlouho po oficiální Charliem stanované večerce, a pak obě spaly do rána jako zabité.

Hned první den ji Bella provedla po celém Forks, ukázala školu, policejní stanici, kde pracoval Charlie, radnici, knihovnu, zkrátka všechno, co ve Forks stálo za ukázání. Včera byly s celou Bellinou školní partou v Port Angeles v kině. Bellini spolužáci byli sice zpočátku udivení, protože od té doby, co Bell chodila s Edwardem, se akcí party moc neúčastnila, ale přijali obě děvčata nadšeně, skoro všichni, vyjma nasupeného Mikea. Ten sice Agnes přivítal s výrazem světáka a lamače dívčích srdcí, když ale zrovna vypadl z téhle své role, na obličej se mu vracel mrzutý výraz, který v poslední době míval skoro stále. Rozchodem s Jess si neposloužil. Ostatní si nechápavě ťukali na čelo a stavěli se na Jessičinu stranu, v plánech na získání Belly ani trochu nepokročil, a tak tu zůstal sám, bez holky a bez sympatií, na což rozhodně nebyl zvyklý. A ve své sebelásce byl navíc přesvědčený o tom, že je to vina Belly, Belly, té potvory, co ho odkopla a zesměšnila, Belly, té nejhezčí holky ze školy. Je to její vina a vina toho jejího zrzavého frajera, že s ním ve škole nemluví málem ani lopatka na smetí. Mikeovo dychtění po Belle se pomalu začínalo přetavovat v nenávist.

Nikdo si ho však nevšímal. Každý věnoval pozornost té nové holce, a Bella, ta měla toho svého Pana Dokonalého Cullena. V Mikeovi zlost narůstala čím dál víc.

Ve skutečnosti ale Bella dlela myšlenkami u jiného kluka, u Jakea. Bylo jí ho trochu líto, ale zároveň z něj měla obrovskou radost. Když si vzpomínala na začátky svého chození s Edwardem a jak Quileuti zpočátku posílali varování a škaredili se na její vztah s upírem, nemohla si nevzpomenout na Jakeovu bezvýhradnou podporu. Jake se jich dvou od začátku zastával, mnohokrát jí pomohl a spoustu věcí vysvětlil, vždycky v něm měla nejlepšího kamaráda a oporu.Teď se ale Jake otiskl do děvčete, které je běloška, a navíc nezasvěcená! A ještě k tomu příbuzná s tou divnou holkou, co chodí s upírem! To se radě moc zamlouvat nebude. A navíc byl chudák najednou tak nejistý, bál se, že až praskne, že se občas prohání po lese v chlupatém kožiše, Agnes s křikem uteče. Jak nešťastně se tvářil, jaký měl strach, když ji včera stranou od ostatních prosil, aby mu pomohla to všechno Agnes vysvětlit! Samozřejmě mu to slíbila. Jen čekala na vhodnou příležitost, aby o tom začala.

Navečer seděla obě děvčata v Bellině pokoji a probírala události uplynulého dne. A jejich hovor, jak taky jinak, se zákonitě stočil na kluky. Agnes zrovna mluvila o Edwardovi.

„Máš štěstí, Bello, takovou lásku ti závidím. I když Edwarda bych asi nechtěla, mě se líbí jiní kluci. Ale na tobě je vidět, že to je přesně tvůj typ. Už se nedivím, žes‘ nechtěla zůstat u nás. Já bych se od své lásky asi taky nechtěla hnout. Máš ho asi hodně ráda, viď?“

Bella přikývla. „Mám. Strašně. Dokázala bych pro něj obětovat úplně všechno, snad i vlastní život.“ „A přesně to taky hodlám udělat, jestli ho přesvědčím o přeměně,“ pomyslela si v duchu, ale pak zkusila kout železo, dokud bylo žhavé.

„Vždyť ale  pro takovou lásku pro tebe nemusíme chodit daleko, Agnes. Dobře jsem si všimla, jak na tebe Jake kouká, a ty na něho zrovna tak. A jak ti říká! Nessie, takovou krásnou přezdívku ti udělal ze jména! Moc se mi to líbí!“

„Nessie,“ ušklíbla se Agnes, „tak se říká i lochnesské obludě.“ Ale pak zjihla a trochu zesmutněla. „Jake nemá na tu zdrobnělinu patent. Říkala mi tak babička.“

„No vidíš, asi ti tak říkají lidi, co tě mají rádi. A to Jake má, je to na něm vidět.“

Agnes se mírně zamračila. „Já si to taky myslela. Ale proč mi teda něco neřekne? Mně se líbí, a moc, ale holka by o tom asi neměla začínat první, ne? Od první chvíle jsem měla pocit, že mě k němu něco táhne, jako bych našla něco, co mi do té chvíle scházelo a já o tom ani nevěděla, jako by ve mně dosedl na místo nějaký chybějící kousek… A víš co? Bylo to srdce. A měla jsem pocit, že Jake je na tom stejně, ale ten od té doby jen mlčí a kouká.“ Povzdechla si.

Bella si odkašlala. „No, Ness, kluci nejsou vždycky tak sebevědomí, jak vypadají. Mají své pochyby a taky se stydí, jako my. Kdybys věděla, jak se svým citům ze začátku bránil Edward! A vlastně ještě pořád brání, já bych už dávno… Ale to je teď jedno. Jake je nejistý a bojí se začít, protože má ještě další důvod ke strachu, víš? On není tak úplně…“ Bella se zarazila a najednou nevěděla, jak dál. Ona mezi Quileuty vyrostla, trávila s nimi každé prázdniny a chápala jejich víru v legendy, a přece, když jí tehdy po táboráku došlo, že je to všecko pravda, málem to neustála. Jak na to asi zareaguje Agnes, která o ničem z toho nemá ani páru? A když o tom začne, nebude jí připadat jako blázen?

„Víš,“ začala opatrně a ze široka, „ Jake je Indián. A Indiáni mají svoje… tradice. Přemýšlejí a žijí jinak než my, ještě i dnes. Ano, žijí v moderním světě, používají počítače a mobily, jezdí auty a lítají letadly, ale přitom mají stále svou víru v legendy.“

„A co má být?“ ptala se Agnes nechápavě. „Já to přece chápu. Možná to nevíš, Bello, ale já jsem taky částečně Indiánka, minimálně z jedné čtvrtiny. Moje babička pocházela z kmene Seminolů, jmenovala se Tayiki Haasi, to je něco jako Sluneční žena. Vychovala mě ona. Táta – Phil – je napůl Indián. Dědeček byl běloch a táta i já jsme podědili spíš bělošský vzhled, ale vyrostla jsem na indiánských pohádkách. A co je na tom? Není to jedno, kdo jaký jsme?“

„No, kdysi bych možná řekla že ano, Ness, ale od jisté doby vím, že ne. Musíš se toho dozvědět ještě hodně a pak to jedno bude, ale zatím… Víš, Jakeův kmen má legendu, že pocházejí z vlků, a…“

„Tak z vlků,“ přerušila ji Agnes zamyšleně. „Vrtalo mi hlavou, které zvíře to bude. A sluší mu to, když je chlupatý?“

Bella na ni zůstala civět s otevřenou pusou. Cože? COŽE???

Agnes se zadívala na zjevně šokovanou Bellu a rozesmála se, až dostala škytavku.

„Co je? Bello, ty vypadáš ale směšně! Co se ti stalo?“

Bella namáhavě polkla a snažila se najít ztracenou řeč.

„Jak jsi to poznala?“ zeptala se přiškrceným hlasem.

„Nepoznala, ne hned. Jen mi některé věci připadaly zvláštní. Když mi Jake na letišti podal ruku, sálal, jako by měl vysokou horečku. To ani u Indiána není normální. Jenže i Seminolové mají své legendy a babiččiny příběhy se o něčem takovém zmiňovaly, ale jen v určité souvislosti. Edwardova ruka byla zase jako led a ty jeho oči… jsou přinejmenším divné. A celé tři dny jsem ho neviděla nic jíst. To je taky divné, ale ledacos by to vysvětlovalo. Postupně jsem si to začala dávat dohromady. Jistá jsem si nebyla, připadalo mi to bláznivé, ale když jsi teď  tak rozpačitě začala o Jakeovi… zkusila jsem to říct nahlas. A trefila jsem se, viď? Nerozumím jen jedné věci.“ Podívala se na Bellu zkoumavě a pak se ušklíbla. „Jak dokážeš chodit s upírem?“

Tak teď už Bellu nemohlo překvapit nic. Zvrátila se do polštářů rukama si přikryla tvář a přidušeně zasténala.

„Prokristapána! A já si tu dělám starosti, jak ti to co nejšetrněji říct, abych tě nepolekala. Jake je strachy celý bez sebe, že se vyděsíš a utečeš, a že nás budeš mít za blázny a už nikdy s námi nepromluvíš, a kdovíco ještě strašného si představoval. A ty to zatím víš a poznalas‘ to sama! No to je ale gól!“

Náhle se posadila a naléhavě se na Agnes zadívala.

„Ness, ale nesmíš to nikomu říct! Nikdo o tom neví, jen Cullenovi, Quileuti, já a teď taky ty!“

„No, jestli si myslíš, že Charlie o ničem neví, tak jsi hodně naivní. Mám dojem že něco přinejmenším tuší. Ale dobře, nikomu to samozřejmě vykládat nebudu, já vím, že tohle je tajemství. Ale vysvětli mi laskavě, jak tady měniči dokážou existovat společně s upíry a navzájem se nevyvraždit. O tom jsem tedy v životě neslyšela a babička taky ne. Vždyť to dokonce vypadá, že Jake s Edwardem kamarádí!“

„Měniči?“ zeptala se Bella zmateně.

„No měniči,“ přitakala netrpělivě Agnes. „Lidé, co se v nebezpečí dokážou proměnit v totemové zvíře. Jak jim tady říkáte vy?“

„Vlkodlaci,“ hlesla Bella, a Agnes se rozesmála.

„No jistě, když se mění ve vlky. Ale mohou se měnit i v jiná zvířata, třeba v orla, medvěda… Seminolové věří, že oni v aligátora, ale už po staletí se u nás neobjevil upír, tak to nemáme vyzkoušené. Ale zpátky k vám. Jak tu spolu vydrží?“

„No,“ vzpamatovala se Bella, „bude to hlavně tím, že Cullenovi nejsou obyčejní upíři. Neloví lidi, jen zvěř. Žijí ze zvířecí krve a říkají si vegetariáni. Carlisle dokonce pracuje v nemocnici jako lékař. A už kdysi s Quileuty uzavřel smlouvu, že dokud nebudou ubližovat lidem, smějí tu žít. No a další důvod jsem asi já. S Jakem se přátelím už léta, je to můj nejlepší kamarád, a když se na podzim přistěhovali Cullenovi po letech zpátky, začali se Indiáni měnit… A my jsme se s Edwardem do sebe zamilovali… Jake se mě před ním snažil varovat a vysvětlit mi, proč je to nebezpečné, a taky mě musel zasvětit, jenže už bylo pozdě. Miluju Edwarda, miluju ho tak, že bych se ho nikdy nedokázala vzdát, a Jake to ví. Tak se s tím radši smířil, a nakonec se ukázalo, že obě ty party můžou dokonce i spolupracovat.“

Agnes se na ni zvědavě dívala a chápavě přikyvovala.

„No ale, Bello, jak to bude s vámi dál? Edward přece nestárne, že? A ty jo. Kam to povede?“

Bella se zamyslela. Může být k Agnes upřímná? Zatím pochopila všechno úplně hladce. Rozhodla se.

„Já vím. A Edward taky. Měli jsme na tohle téma několik sporů. Já jsem po něm chtěla, aby mě přeměnil, abychom byli stejní, ale on nechce. Prý mě nepřipraví o duši. Jenže já vím, že moji duši má stejně on. Ale zatím jsme to odsunuli stranou, protože se neshodneme. Máme čas, je nám teprve sedmnáct. Já vím, že Edwardovi víc už nikdy nebude, ale doufám, že než skončíme školu, přesvědčím ho, že mám pravdu já. A jestli pak budu o rok nebo dva starší, to je přece fuk. Koukni na moji mámu, taky je starší než tvůj táta, a vadí jim to?“

Agnes se na ni zadívala pochybovačně. „A zvážilas‘  to dobře? Přece jen, stát se upírem… Co když pak někoho zabiješ?“

Bella pokrčila rameny. „Když můžou být vegetariáni oni, proč ne já? Edward mi za to stojí. A co ty?“ obracela hovor od tématu, o kterém se jí nemluvilo nejlíp. „Jake taky nebude stárnout, dokud se bude měnit. Taky můžeš být za chvíli starší než on.“

Agnes zavrtěla hlavou. „Asi ne. Vypadá to totiž, podle toho cos, mi řekla… že jsme se otiskli. A jestli je to tak, já teď budu stárnout stejně jako on. Pokud tedy mají naše legendy pravdu. Jenže jistá si být nemůžu, dokud se nevymáčkne!“

Bella se rozesmála.

„No, uvidíš zítra. Až se Jake dozví, cos mi řekla, dlouho se rozmýšlet nebude.“

„No počkej,“ vyděsila se Agnes, „snad mu to nechceš říct?“

„A proč ne?“ nechápala Bella.

Její sestra zrudla jako rajské jablíčko. „No přece mu nemůžeš vykládat, že jsem do něj zamilovaná… To nejde, propadla bych se do pekel horoucích. To nesmíš!“

„Neboj,“ usmála se Bella. „Tohle mu neřeknu. Jen to, že víš o proměnách a o legendách. To ostatní už je na vás.

xxxx

Samiel v nebi se třásl jako ratlík. Petr se před chviličkou vrátil zpoza nebeské brány z nějaké pochůzky a teď se na něj tázavě díval.

„Stalo se něco, Samieli, že se tak třeseš?“

Samiel zavrtěl rohatou hlavou. Nemůže Petrovi říct pravdu, to nejde. Měl tu před chvilkou velmi naléhavý rozhovor s Luciferem a dosud ho z něj mrazilo. Když byl Petr pryč, zčistajasna se před ním objevil plamínek, rozrostl se do ohnivého okýnka a z něj se na něj šklebila rozzlobená Luciferova tvář.

„Tak co, Samieli, nenarostla ti tam už náhodou křídla? Jak to, žes‘ už tak dlouho nepodal hlášení, co? Budu si na tebe muset asi posvítit!“

Samiel strnul a pak se přiškrceně snažil odvést hovor jinam: „Byl tu poslední dobou frmol a já nestihl… A jak to, že se pekelné veličenstvo rozhodlo samo mě poctít svou návštěvou? Proč mě nekontaktoval Belial jako obvykle?“

„Na toho už jsem si posvítil,“ zlověstně se usmál Lucifer. „Odteď budeš hlášení posílat rovnou mně osobně, je ti to jasné?“

Samiel si představil, jak asi vypadalo to Luciferovo „posvícení si“ a ztěžka polkl. Pak mlčky přikývl. Lucifer se spokojeně usmál a zasvitlo mu v očích.

„A jaký že jste tu měli frmol? Že ti to nedovolovalo plnit své povinnosti vůči pekelnému trůnu?“ otázal se sladce.

„Nnno,“ zakoktal se Samiel, „nejdřív se hledalo to ztracené kukátko, co jsem vám poslal, pak šípy amorů ze skladiště, a naposled ta patálie s tím Edwardovým synem,“ vyjelo z něj dřív, než se stačil zarazit.

„Coooo?“ vyjevil se Lucifer. „Patálie s Edwardovým synem?“ Najednou mu zeleně zablesklo v očích a znovu se nadmíru spokojeně usmál. Samielovi se z toho baziliščího úsměvu udělalo špatně a zalitoval, že si nedal větší pozor, co říká. Nějak divně se cítil, jako by už nechtěl, aby se Edwardovi a Belle ubližovalo. Je to divné, že by v nebi vážně vyměkl? A nebo že by to měl na svědomí ten šíp? Díval se přece na ně do Forks, když ho ten malý zmetek trefil!  V tom to bude! Zatvrdil se. Ne, on žádnému otisku podléhat nebude! A odvyprávěl Luciferovi všechno, co mu řekl svatý Petr.

Lucifer si to vyslechl se stále spokojenějším výrazem. To by se mu mohlo hodit. Anděl, co zplodil spratka! Ten je už teď skoro jeho! Jen si bude muset ještě něco ověřit v archivu. Něco mu na tom všem nesedělo, ale on už na to přijde. A zmizel v plamenném okénku, to bliklo a zhaslo, a Samiel náhle pocítil lítost a něco, co neznal. Dloubalo ho to a bylo to hrozně protivné. Netušil, že se v něm právě začalo ozývat špatné svědomí.

A teď tu seděl, třásl se a nevěděl, jestli strachy z Lucifera nebo Petra, nebo jestli strachy o ty dva dole. Petr už se dál neptal, jen moudře pokýval hlavou a usedl na své místo. Poznal, že se něco stalo, ale nenaléhal. Však on se s tím Samiel musí vyrovnat sám.

 

Shrnutí

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1 2   »

emam

29)  emam (27.04.2014 16:56)

Z Agnes mám radost, alespoň nebude zdržovat v ději :D

Pilly

28)  Pilly (16.06.2012 17:17)

Zlé svedomie u čerta? tak to bude ešte zaujímavé

ireen

27)  ireen (29.03.2012 20:10)

Skvělá Ness!

Kristiana

26)  Kristiana (07.06.2011 16:52)

Agnes mě šokovala. Nečekala jsem, že bude něco jen tušit natož aby o všem věděla. Je to lepší než, aby si Jake a Agnes museli zažít také svoje soukromé drama. Stačí, že problémy mají Edward a Bella.
Zajímalo by mě, co si chce Lusifer ověřovat a jestli teď půjde svádění Edwarda k hříchu líp. Přec jen jde o Lucifera, třeba zná lepší finty než Beliah.
Samielovi brzy narostou andělská křidýlka nebo se do nebe aspoň odstěhuje. Vždy on je hotové neviňátko.
Skvělé!

Janeba

25)  Janeba (12.10.2010 09:35)

Agnes je moc prima a vnímavá holčina! Doufám, že Bella v ní bude mít trochu oporu a podporu! Samielek je roztomilý! ÚCHVATNÉ! Díky!

Gassie

24)  Gassie (17.08.2010 15:06)

Agnes mě dostala. Moc chytrá holka
Tak já pokračuju

ambra

23)  ambra (03.07.2010 10:09)

Samozřejmě mi to nejde, abych to hodnotila jen z čistě čtenářského hlediska - obdivuju, jak je to dokonale promyšlené, jak to všechno zapadá a jak rozehráváš příběh pro další pokračování.
Mám dvě velké obavy:
Mike
Lucifer
A dvě velké naděje:
Bella
Samiel
Opět skvělá kapitola, jede to jako po másle!

Bosorka

22)  Bosorka (24.06.2010 09:29)

Náhodou představa obřího aligátora, jak kácí stromky je vcelku úsměvná:D

Hanetka

21)  Hanetka (24.06.2010 09:24)

Holky moje zlatý, moc vám všem děkuji. Vaše komentáře mě drží vážně nad vodou. Ale překvapuje mě, kolik z vás je zděšeno představou aligátora ve forkských lesích.... Teď možná naštvu feministky, ale i SM má v knihách, že obvykle se mění jen bojovníci. Leah je výjimka, a mám tak nějak dojem, že možná kdoví, jak je to s její orientací. Já vím, byl tam sice Sam, ale pak nikdo... a ta proměna... nevím. Každopádně já to beru tak, že v některých indiánských kmenech se v linii nejsilnějších bojovníků dědí gen proměny. A totemové zvíře se přizpůsobuje prostředí, ve kterém kmen žije, takže ten gen může být všech stejný. A kdyby měli Agnes s Jakem děti, zdědily by gen k proměně, a o druhu zvířete by se rozhodlo podle toho, ke terému kmeni by se hlásily. Ale Agnes se měnit nebude, to rozhodně nemám v plánu, a děti v tomhle příběhu taky nebudou - stačí, že ujel Edward, ne? Vždyť je Agnes teprve 16, propánakrále.

Nebraska

20)  Nebraska (23.06.2010 15:03)

No prosím, Agnes se nezdá :-) Jestli se projeví její indiánská část a po lesích se bude prohánět ještě aligátor, tak bude fakt veselo
A trochu mě děsí, co má Lucifer za lubem - čuchám, čuchám čertovinu, to bude ještě mazec...
Každopádně jsem si skvěle užila čtení, díky, Hanetko

Karolka

19)  Karolka (23.06.2010 13:02)

Jů! Samík se nám polepšuje? Tak to je supr! A jsem zvědavá na Jaka a Agnes, doufám, že ho holka nebude moc válcovat, připadá mi trochu jao Všeználek. :D Díky Hanetko.

Abera

18)  Abera (21.06.2010 22:18)

17)  Andrea (21.06.2010 15:09)

Jáj... Tak z Angely jsem nemohla - začala jsem se chlámat na celou třídu uprostřed informatiky...:D :D :D :D :D
a Samiel... Chudáček maličkááá...

Silvaren

16)  Silvaren (21.06.2010 11:42)

Agnes je naprosto úžasná! S jakým klidem Bellu uzemnila. Tak doufám, že už jim s Jakem nic nestojí v cestě. Ale co to zase kuje peklo? Nevytrpěli už si Edward s Bellou dost?
ach jo.:'-(
Je to naprosto úžasné, těším se na prokračování.

Cam

15)  Cam (21.06.2010 11:27)

Dneska se mi obzvlášť líbilo to propojení jmen - Agnes - Nessie tos vymyslela, Hani, parádně

Eleanor

14)  Eleanor (21.06.2010 10:32)

A zase naprosto úžasný díl

13)  hellokitty (20.06.2010 23:57)

Michangela

12)  Michangela (20.06.2010 22:46)

Legendy o měničích jsou úžasné!!! A děti by byly jaké? Chlupatý krokodýl nebo zelený bezsrstý vlk??? Díky za nádherný zážitek!

Popoles

11)  Popoles (20.06.2010 21:41)

Takže píši si:
a/nakopat Mikea do prd...pozadí
b/zvednout se z podlahy a zavřít ústa - následek překvapení z Agnes
c/Samiela vytahat za rohy a dát mu vycídit kliku u nebeské brány
d/pevně držet palce, aby Luciferovy plány nevyšly

Hanetka

10)  Hanetka (20.06.2010 18:54)

eMuska: Jaké vychytralé výrazy myslíš, konkrétně? Veď slovenčina je tiež úžasná, ja strašne rada čítam po slovensky, tiež sa mi niektoré výrazy ohromne páčia. Aj by som to možno vedela. A E+B... nie je jasné, čo mám rada? Nie? Tak sa nech prekvapiť, možno ťa sklamem a možno aj nie... Uvidí sa.;)

1 2   »

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Eclipse still