Sekce

Galerie

http://stmivani-ff.cz/gallery/musi.jpg

Príbeh Belly a Edwarda. Skutočne sú k sebe stvorený? Alebo sú ako oheň a voda. Kto je tam anjel. A kto je tam diabol? Dokážu k sebe nájsť cestu? Alebo sa budú chcieť navzájom zničiť? No jedno je isté! Zistia, že osud je riadna sviňa...

Poznámka autora:

Prológ je písany na hudbu od skladatela Yirumy, konkretne na moju obľúbenú skladbu River folows in you z albumu First love. Nie je ani dlhá a ani rušivá a podtrhuje text v tých správnych momentoch. Tak by som chcela poprosiť každého, kto sa odhodlá, si tento prológ prečítať, aby si ju pustil a bez strachu sa započúval do krásneho zvuku klavíru. V 15-stej sekunde, konečne na hudbu nadvezuje aj kurzívou písaná časť prológu a v ideálnom prípade s poslednými notami, prečítate aj poslednú botku. Prajem vám príjemný zážitok. Vaša Tralala.

 


Prológ


Sám... Sám deň za dňom, noc za nocou. Sám. Som sám a pritom nikdy nie som sám. V hlave mi znejú hlasy, niekedy hovoria aj  na mňa, ale väčšinou som len nedobrovoľným svedkom toho čo nepatrí mne.
Cítim... počujem... viem a nechcem. Krútim hlavou a smejem sa sám sebe. Ležím, stojím, dívam sa von. Slnko zapadá, klesá k mojim nohám, môj mučiteľ odchádza a strieda ho druhý, nie tak prísny, no zato viac krutý. Dáva mi na výber. Môžem ísť, môžem utekať, ďaleko od všetkých a byť sám. Môžem na tých pár hodiť utiecť do mesta plného ľudí a túlať sa tam v svite mesiaca. Môžem sa krčiť v tme a striehnuť a môžem zostať tu.
Posledné lúče sa chvejú, tiché kroky znejú.

Cítim... vidím... počujem... Ruku v ruke, láskam... hladím... Tie očí rozžiarené, túžbou nasiaknuté. Zrýchlený dych, vzdychy, stony. Cítim... vidím... počujem... a nechcem. Nič nepatrí mne. Som sám. Krútim hlavou, smejem sa sám sebe. Neujde ani úder srdca a sedím. Na líci... perách, prisahám... cítim slzu, ktorá tam nie je. Cítim... ľahký dotyk pier. Zavriem oči,  no aj tak vidím. Biele svetlo a v ňom prach tancuje svôj balet. Počujem tiché, ,,ach prosím... ach." Nemo kričím: ,,Nie!"

Biele svetlo, bledá ruka, čierny klavír. Cítim, vidím, počujem. Biele svetlo, bledá ruka, čierny klavír. A ja hrám. Prach tancuje. Šepot znie z mojich mŕtvych pier, srdce tvrdé a ľadové. Zrak zastretý slzami, ktorých niet. Som sám... viem a nechcem. Tak len hrám. Prekričím to všetko. To tiché ,,ach", tempo sa zrýchľuje. Môžem utiecť... ale kam? Snažím sa pozerať inam... ale ako keď to nejde. Prisahám, že hrám, no v rukách cítim niečo iné. Je to zvrhlé, cítim sa ako voayer. Tak čo mám robiť?
Hudba znie celým domom. A ja hrám za súzvuku nahých tiel. Tak kdesi? Prisahám keď prídeš, tak ťa nájdem a budem milovať. Tak, ako nikto nikdy nikoho. Dám ti všetko, dám ti čo budeš len chcieť, srdce z kameňa a dušu čiernu. Tak len príď... prines svetlo do mojich temných dní.



,,Edward..." zašepkala Alice s očami dokorán. Jasper, ktorý sa ešte pred chvíľkou venoval jej krku zmeravel.
,,Čo sa stalo?"
Alice mu len prstom naznačila aby mlčal. Oči sa jej striedavo rozostrovali a zaostrovali. Z ničoho nič zasyčala, potom sa zas usmiala.
,,Alice čo sa deje?" z trápene sa  spýtal jej milenec. Žiadna odpoveď, len Alicina drobná tvár sa zamračila.
,,Alice..."
,,Alice... Alice!" Jemne s ňou zatriasol.
,,Pšššt..."
,,Alice... Alice, prosím, čo sa deje?"
,,Pšššt... nestíham," šepla. Znelo to skoro ako ston. Ešte niekoľko minút, jej striedavo behali rozhorčené a šťastné pocity po tvári. Nakoniec zažmurkala.

 


,,Hmm..." To bola jej jediná reakcia na toto všetko. Jasper len sedel. Znepokojene sa na ňu pozeral, ale mlčal a čakal. Keď už to nevydržal, natiahol ruku smerom k nej. Nežne ju pohladil po líci a jemne kopíroval tvar jej kľúčnej kosti.
,,Alice?"
Drobná osôbka sa vytrhla zo zamyslenia. Šibalsky sa usmiala a vrhla sa na Jasperové pery.
,,Alice?"
Opäť ho pobozkala na pery. ,,Kde sme to skočili?"
,,Alice!" zamračil sa Jasper a jej meno vyslovil tak, ako keď učiteľ v škole napomína neposlušného žiaka.
,,Čo?" opýtala sa úplne nevinne.
,,Čo sa deje? Je Edward v poriadku? Kde je? V dome ho necítim. Čo si videla?" vychrlil zo seba otázky.
,,Óoo Edward je absolútnom poriadku," šibalsky sa usmiala. ,,Len, zase špehoval. Teda niežeby mal na výber, ale ako každý, kto počúva za dverami, počuje niečo, čo sa mu nepáči," zasmiala sa a z ľahka pobozkala Jaspera na pery. ,,Šiel si zabehať, nemusíš sa báť," šepkala, keď sa nosom otierala o ten jeho.
,,Čo si videla? Mali by sme sa báť?"


Alice vybuchla smiechom. ,,Nie, nie. Jediný kto by sa mal báť, keď už to tak mám povedať, je Edward." Keď videla Jasperov výraz, tak rýchlo dodala: ,,Človek by si mal dávať veľký pozor nato, čo si praje." A zase sa začala otriasať smiechom.
,,Viac mi k tomu nepovieš?" Alice našpúlila pery, ako to robí, keď nad niečím premýšľa.

,,Hmm... nie, myslím, že nie." A pobozkala ho na čelo.
,,Potrestáš neposlušné dievča?"
Jasper sa zasmial. ,,Presne vieš, ako ťa potrestám. Ty, ty jedna malá potvora."


 

 


 

»moje zhrnutie« » ďalšia kapitola«

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Jalle

14)  Jalle (22.12.2012 19:50)

jéj pekné, teším na pointu

Twilly

13)  Twilly (14.11.2011 10:14)

Spamuj buď na mojej mejlovke, čo mám v profile (v čase večernom), alebo na tejto adrese veronika.solikova@unicreditgroup.sk , ty morová nákaza

Tralala

12)  Tralala (14.11.2011 09:41)

Juuu kocicka mi uz dlouho nikdo nerekl ( jen divny je ze mi tak vacsinou rikaj osoby neznyho pohlavy), to vis co kdyby byla witchita nemocna a tak? Potrebuje mit nejakej zaskok no ne? Se tvaris jako kdybys nebyla stastna :p pche (porad mi tu chybi smajlik co by hrabal prstikem do zeme) A proc pises cesky? To vim moc dobre, protoze ses slovenka, cili velice slusne vychovana dama kt. je natolik zdvorila aby s lidmi mluvila takovym jazykem kt. v danou chvily pouzivaj.

A nene neboj ono nez se neco dostane k tobe tak se to nejdriv musi najit v nekolika karisblocich poznamek odkud to budu lustit (nekdy to jde snadno ono moc edik a rekonbinace genu nemaj spolecnyho, ale ze zrovna najdes zapisky k dalsi kapitole a ne k te dadalsi ti nikdo nezaruci), pak to se to musi prepsat do wordu a jelikoz pak nemam uz chut hledat chyby tak tady budes hrde nastupovat ty muhehe (dabelsky smich)

a to ze ses zadana a detna je nejaka morova nakaza? Deti das menzelovi, hezky se obliknes,upravis a vemes pusku na zajice a manzelovi reknes ze jdes zbirat informace na povidku

Jinak asi by sme tu meli prestat spamovat uz je to pomalu delsi nez muj prolog :'-(

S pozdravem tve hodne zviratko Tralala :) .

PS: jak ja nesnasim karamel :D

Twilly

11)  Twilly (14.11.2011 07:30)

No tak to je dobrý, kočičko, páč jednu takovou, která mě pravidelně setře (ahoj Bosi ) už mám a teď druhá???? Booooožinečku já se budu mít ... hele, nevíš, proč píšu česky? Neva..

Každopádne, "mladý" talent skúsi, nesľubuje ... dúfam, že ma nezmangluješ, mysli na moje "staré-mladé" kosti a buď nežná

jo a pozdravuj kamarátku, má veľmi inšpiratívne nápady , škoda, že som zadaná a detná - to by sa zaťahovali zajačikovia na parket ... no nič, tak aspoň ten karamel :p

Tralala

10)  Tralala (13.11.2011 21:52)

Draha Twilly, co gavaris? horsi je kdyz mas v kazdem okne zaplou jinou klavesnici, v notpadu anglictinu, ve wordu slovenstinu, a pri rozjimani s pritelem na skypu pocas prednasky cestinu, jeste ze sem tak prozirava a tu nemcinu si z nastaveni pokazde mazu. ( i kdzy nevim kt. zlotrilec (moc dobre to vim a planuju masivni ofenzivu) mi porad zapina)

nevim zda je ten gulas dobrej ale nekdy mam chut z toho nadelat sekanou ( tehdy mi vacsinou kamaradka naordinuje cabernet a vypise pmku na vecerni svatek obzerstvi, jelikoz zdravotni poukaz do relaxacniho centra (s pracovnim nazvem, nalij, zapal, udelej caramel, skus pritom nic nepodpalit, zbal nejakeho zajicka, stahni ho na parket, zapomen a rano se drz kreda nic se nestalo), pri pohledu ven, kde se slovensko ocividne rozhodlo zalozit centralni sklady sibirske zimy, propada platnost.

To ze nejsi ofi mi vubec nevadi, rada davam prilezitost mladym talentum v zacatcich a to ze nejsi k dispozici celej den taky neni problem, to ja taky ne ( ne do vsech uceben dosahne skolni wifi), protoze nekdo si mysli ze je skola hospoda aby se do ni chodilo kazdej den :p

Takze vymluvy nemas, tak zacni makat!
k tomu S.R.O... to jako s rychlym odvozem? to celkem beru jakou mas taxu?

S pozdravem tve stribricko Tralala :)

Twilly

9)  Twilly (13.11.2011 21:07)

Zlatíčko, myslím, že ty už ani nie si "podobojím" ako ja, ale rovno "natróje", keď píšeš česko-slovensky a s anglickou klávesnicou k tomu... ty brďo, dobrý guláš ... Mimochodom, ja som nikdy nikomu žiadnu ofic korekciu nerobila, takže husté reči a ... no... hlavne, nie som k dispozícii celý deň - otravná robot + rodina, takže mám akurát tak urvaný večer pre seba, ale ak chceš, môžem sem-tam urobiť kukuk a ty tralala, hmmm? A ber to ako S.R.O.

Tralala

8)  Tralala (13.11.2011 19:52)

Twilly - dakujem za krasny komentar i za tu kritiku, som si vedoma toho ze by se mi korektor hodil, hlavne kdyz otevruu word a protacim oci nad tym abych si prepla z anglicke klavesnice na slovenskou, a ne jenomze clovek musi pouziva carky ale jeste ktomu se musi plne venovat tajnemu muceni- diakritice kt. v beznem zivote latickych a anglickych slov moc nepouzivam a taky s anglickym rozlozenim pisu na prednaskach mnohem rychleji nez se slovenskym, takze prepinat svuj mozeg jinym smerem za pomoci mych malych hrdzavych kolecek neni tak snadna zalezitost. Takze ano, beru. Beru te na post meho korektora. Plat zadnej, pracovni doba od rana do rana a jako vanocni bonus zlcove kameny. Nastup ihned. S pozdravem tvuj sef Tralala a vitej Tralalandu.

ostanym slecna taky dekuju za komentare, potesili :)

S pozdravem vase Tralala:)

Twilly

7)  Twilly (13.11.2011 07:58)

Juj Tralala, tak som si to dala... lalala... hudba? No, vzhľadom k tomu, že je to akási nepísaná hymna tohto webu, tak myslím, že ehm.. poznáme, že dievčatá , ale teraz o inom.

Máš zaujímavý štýl. Pôsobilo to na mňa takmer impresionisticky. Kratulinké vetičky boli ako krátke ťahy štetcom, ktoré samy o sebe nepovedia veľa, ale ich väčšie množstvo pokope vytváralo skutočný obraz. Skutočne, zaujímavý štýl Van Gogh by mal radosť...

Jediné, možno by som ti k dokonalosti doporučila, tak nájsť si korektora, alebo aspoň dobrú dušu s gramatickým cítením, ktorá to po tebe "zbehne" pred vydaním. Neber to ako rýpanie, ale pomaly už aj ja zisťujem, že sa zo mňa stáva nechutný perfekcionista a ak sa mi niečo páči, drobné chybičky mi znemožňujú precítiť zážitok (a to z tvojho písania cítim) - mimochodom, sama som dlho využívala korektora a mám dokonca aj teraz, po takmer ročnom písaní a opakovanom štúdiu gramatiky /na staré kolená / osobu, ktorá ma dokáže "pre moje dobro" pekne zotrieť aj za dĺžeň ... ale to ozaj nesúvisí s kvalitkou, ktorú u teba "čuchám".

Tralala

6)  hellokitty (12.11.2011 23:48)

julie

5)  julie (12.11.2011 19:49)

Krásná skladbička a Edwardovy myšlenky!Tvá povídka vypadá přitažlivě,těším se na pokračování :)

Bosorka

4)  Bosorka (12.11.2011 17:41)

ááááááá Má oblíbená skladba! ;)
CHudák Edward, ono být svědkem všech těch radovánek svých bližních fakt nemůže být nic příjemného. I když se zase toho hodně přiučí a Bella bude spokojená... ;)

Jula

3)  Jula (12.11.2011 16:54)

Neřekla bych, že jsem to četla jediná
Spíš jsem to zatím jediná okomentovala
Není to ukňourané, je to nahlédnutí do Edwardovi duše, moc se těším na pokračování
A navíc tuhle skladbu taky miluju

Tralala

2)  Tralala (12.11.2011 16:21)

Ahojky Julo, jsem rada, ze to aspon nekdo cetl a ze se to i trosku libilo. Pripoustim, ze je to krapec na zacatku uknourane, jen proste chci abyste ( tedy ty jakoz to jedinej ctenar) vedeli jak silne nebo nictone sou vztahy mezi postavami, pocem v skutecnosti touzi a proc tedy pak budou konat tak jak budou.

Doufam, ze se ti bude druha kapitolka z pohledu belly bude libit.

S pozdravem tva Tralala. :)

Jula

1)  Jula (12.11.2011 13:38)

Začátek se mi líbil. Edward trpící samotou, vylévá si srdce při hraní na klavír...
Jsem zvědavá, jak to rozvineš dál

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Edward & Bella