Sekce

Galerie

/gallery/Forrest%20Love.jpg

X. The Picture

X. The Picture

 

„Jsem upír,“ řekl.

xxx

„Tak jo, zase jsi mě dostal,“ zasmála jsem se.

Jeho výraz mi ale prozradil, že se ještě zřejmě nedostal k pointě. Chvíli jsem ho pobaveně sledovala a čekala, až se začne smát, nebo řekne: „Apríl!“. Pak jsem si ale uvědomila, že budou Vánoce…

Pořád nic neříkal. Vážným pohledem se mi zavrtával až do morku kostí. Jako kdyby se snažil přijít na to, co si o tom myslím.

Přestávalo se mi to líbit. Začala jsem z toho být trochu zmatená a nejspíš to na mně bylo vidět. Rozhodně už jsem se neusmívala.

Najednou se ve mně zvedla vlna zlosti. Tak tohle už vážně přehnal. Měla to být nějaká zkouška kolik toho vydržím, nebo co? Dobíral si mě každou chvíli a já mu oplácela stejnou mincí. I Helen se divila, jak se z takovýho suchara mohl najednou stát tak zábavný společník. Jenže všechno má své meze! Kdyby aspoň mluvil. Dobře, chtěl zjistit kam až může zajít, tak mu to teď jasně ukážu!

„Odvez mě zpátky!“ Otočila jsem se a rychle odcházela k autu.

„Sunny!“ Konečně se probral.

„Edwarde!“ Zastavila jsem u auta na pětníku a znovu se k němu otočila. Najednou stál těsně u mě. To mě rozhodilo, neslyšela jsem ho přicházet a tak jsem to nečekala. Rychle jsem se ale opanovala. „Právě jsi řekl, že se podřídíš jakémukoliv mému rozhodnutí,“ řekla jsem odměřeně.

„Ale dovol…“ Zkusil to znovu.

„Odvez! Mě! Zpátky!“ sekala jsem slova jako dříví na špalku. „TO, je moje rozhodnutí!“ Otevřela jsem dveře u spolujezdce, nasedla a zabouchla tak prudce, až se sněhové vločky pokrývající auto rozlétly k další pouti na zem.

Zase jsme mlčeli. Zapnula jsem přehrávač na plný pecky, aby ho náhodou nenapadlo se mi zase vemlouvat. Na to, že poslouchal dost staré věci se mi jeho hudební vkus líbil. Měl tam zrovna Ninu Simone. Svým ostrým mečákem na nás vyřvávala: „Love me or leave me and let me be lonely, You won't believe me but I love you only, I'd rather be lonley than happy with somebody else…“

Seděla jsem namáčknutá na dveře, s rukama založenýma na prsou a sledovala ubíhající krajinu. Vztek ze mě zvolna vyprchával. Možná jsem to přehnala, pomyslela jsem si. Ale to on taky. Nene, ať si své trpké ovoce sklidí sám!

Zastavil před budovou Západní koleje.

„Nemohl bych ti to…“ začal zase opatrně.

„Teď to nech bejt,“ přerušila jsem ho už smířlivěji. Otevřela jsem dveře, vystoupila a bez jediného pohledu na něj je zabouchla.

Ráno jsem na letiště jela s Helen. Chtěla, abych Edwardovi zavolala. Původně mě měl vézt on. Aspoň bysme si to cestou vyříkali. Ale já jsem se kousla. Možná jsem čekala, že to bude on, kdo zavolá první.

 

xxx

 

V Seattlu hustě sněžilo. Prý jsme měli štěstí, že nám vůbec dovolili přistát.

„Fuj, pozvracel tě někdo v letadle, nebo co?“ Vyvinul se Billy znechuceně z mého objetí. „Páchneš jako tchoř!“

Automaticky jsem si přičichla k rameni, ale ucítila jsem jen svoji Dolce & Gabbana.

„To jsou ale fóry na uvítanou!“ káravě jsem se na něj podívala a zavrtěla hlavou.

Ale to už mě objímal děda Charlie.

„Kde je táta?“ zeptala jsem se ho.

„Musel narychlo odjet. Nějaký blázni chtěj strávit Nový Rok někde v horský chatě v Olympském parku. Potřebovali průvodce, a žádnýmu z jeho chlapů se to samozřejmě nehodilo. Ale na rozbalování dárků bude doma, neboj.“ Pohladil mě po zádech jako malou holku. Někdy se mi zdálo, že mě děda pořád ještě vidí s bonbónama v kornoutu před základkou.

Do Forks jsme přijeli za tmy. Stmívání teď přicházelo tak brzy.

Konečně jsem byla doma. Po tom, co maminka odešla, jsme se přestěhovali k Charliemu. Táta byl často pryč na mnoho dní, a nechtěl nás nechávat samotné. Dědův dům byl sice ještě menší, než ten náš, museli jsme se uskromnit, ale děda nedal jinak, než že se bude bydlet tady.

Osprchovala jsem se a naházela všechny věci do pračky. Přece jenom to Billy říkal tak přesvědčivě…

Teprve ráno jsem si uvědomila, že Renée přestavěla nábytek v našem pokoji. Ovšem, byl to teď hlavně její pokoj. Upravila si ho podle svých představ.

„Chceš něco vidět?“ zeptala se mě. Kývala bosýma nohama, svěšenýma přes čelo postele a tvářila se tajemně. Zas nějaká její pubertální záležitost.

„Tak ukaž.“ Ani jsem se nesnažila předstírat zájem.

Seskočila z postele a klekla si vedle ní na podlahu. Odhrnula kobereček, ležící před její postelí, a pomocí nehtů vydloubla z podlahy uvolněné prkno. To vzbudilo moji zvědavost.

„Tajná skrýš?“ zvedla jsem obočí a vyhrabala se z deky.

„Jo, ale ne moje,“ utrousila suše, zalovila rukou v otvoru podlahy a něco vytáhla.

„No, moje taky ne,“ vyhrkla jsem s neskrývaným zájmem. To už jsem klečela vedle ní.

„To už vím, podívej.“ Podávala mi tenkou hromádku věcí. „Našla jsem to náhodou, když jsem odšoupla tvoji postel.“

Navrchu byly dvě prošlé, ne - dvě velmi prošlé, zpáteční letenky do Jacksonvillu. Pod nimi v nepopsané krabičce nepopsané cédéčko, dnes už téměř nepoužívané médium. Nakonec jedna zažloutlá fotka.

„To je mamka,“ řekla jsem udiveně, když jsem rozeznala její rysy. Byla mnohem mladší, než jak jsem si ji pamatovala. Někoho držela kolem pasu, a on ji objímal kolem ramen. Někoho, uvědomila jsem si, koho jsem velmi dobře znala.

„No to mě poser!“ zaklela jsem a zvedla se z podlahy. Spěšně jsem přešla k oknu, abych měla víc světla.

Z fotky se na mě, svým nezaměnitelným pohledem, díval…

 

xxx

 

Edward ze zvyku, v naprosto lidském gestu, poraženecky roztáhl ruce a plácnul se jimi do stehen.

„A co jsem asi tak mohl dělat?“ obořil se na Emmetta, který se bokem opíral o koženou sedačku v obýváku. „Vůbec mě nepustila ke slovu. Chtěl jsem jí dát čas, aby si uvědomila, co jsem jí vlastně řekl. Jsem si jistý, že už si něčeho všimla, vždyť jsme spolu byli prakticky denně.“

„No, tak to máš štěstí, brácho, asi tě má ráda takovýho, jaký jsi!“ rozesmál se Emmett, plavným skokem se přehoupl přes opěrku sedačky a za letu si ovladačem pustil baseballový zápas.

„Snažil jsem se alespoň podle jejího výrazu odhadnout, co si myslí... Vypadalo to, že má strach,“ otočil se teď Edward ke Carlislovi, „ale měla prostě vztek!“

„To jsem zvědavá co budem dělat, až se holčička doma prokecne tatínkovi a on sem přivleče celou svoji tlupu, aby bránili čest jeho dcerunky!“ našpulila se Rose.

„To riziko tady přece bylo od začátku, Rose,“ chlácholila ji Esmé. „Dohodli jsme se, že v tom případě uděláme, co bude třeba. V nejhorším se zase přestěhujeme.“

„Tss, ovšem, Edward a jeho zpívající krev!“ prskala Rose. „Nakonec budem kočovat, jako cikáni!“

 


 

Povídky od Bye

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

TeenStar

19)  TeenStar (25.08.2016 14:37)

Tá fotka... Tie letenky... Bellina uspávanka... jej 18. narodeniny, kedy sa všetko zmenilo. A súmrak prišiel tak skoro
Rose na konci ma pobavila :D
Husiu kožu mám až na malíčku ľavej nohy

Bye

18)  Bye (06.11.2011 18:12)

Jů, Tys objevila i tuhle nerážku

ambra

17)  ambra (06.11.2011 18:05)

Stmívání teď přicházelo tak brzy. .
Nález století . Je to zpátky. Ten svíravý pocit, který jsem měla u prvního čtení. Kombinace věcí, které raději nebudu jmenovat .

Ajjinka

16)  Ajjinka (01.09.2011 19:53)

Fotka, letenky, CéDéčko!
OMG!
Fajn, teď v klidu. Po tomhle už může Edwardovi věřit. Kdyby byl normální, možná by z něj teď byl sice pořád pěknej, ale jistej čtyřicátník (ježiš, představa Edwarda ve čtyřiceti... ó, svatý libido! )
Tak jo, jdeme dál

miamam

15)  miamam (09.08.2011 14:11)

Ži-ni-ál-nííí!!! Já na tu skrýš úplně zapomněla! Ale to je jasný, Bella o ní vlastně nevěděla... A ta fotka... Br, úplně mě z toho mrazí! Tý jo, jak se tohle vyvrbí... Jacob bude hodně nasranej. Určitě.

Kristiana

14)  Kristiana (11.06.2011 12:18)

Takovou reakci jsem nečekala. Ale po pohledu na fotku jí to dojde, že? Nepochybuju o tom, že je na ní Ed.

Lenka326

13)  Lenka326 (10.06.2011 23:07)

No, tak tohle jsem nečekala. I když vlastně ty věci ve skrýši musely zůstat, když se Edward nikdy nevrátil... Ale, že je najde malá Renée a ukáže je sestře, to je skvělá myšlenka. Teď se Sunny určitě začne vyptávat.
Ach Rose, Rose, někdy bys potřebovala vysadit na cikánský vůz jen s jedněmi náhradními šaty a bez kosmetického kufříku...

SarkaS

12)  SarkaS (10.06.2011 15:54)

Jo tak ta poslední Rosina věta sedla jak prdel na hrnec Na jejím místě už bych byla taky dožraná

11)  Anna43474 (01.06.2011 18:36)

Cha! Ony to našly! To bude ještě hodně drsné, až jí dojde, že mluvil pravdu...
To by mě zajímalo, jak to bude dál
TKSATVO

kytka

10)  kytka (27.01.2011 23:48)

Nádhera, skrýš mne nenapadla. To bude zajímavé. Ovšem Rose a její závěrečná replika:D

Bye

9)  Bye (28.04.2010 15:02)

Já vím, bylo to krátký. Ale to jsem celá já. :-)
Původně to měla být kapitola dohromady s tou další, ale nevydržela jsem to a sekla ji vejpůl. Než bych to dosmolila, tak byste obrostly mechem :D

8)  viki (28.04.2010 08:47)

Bylo to naprosto skvělé ! Úžasné !

Hanetka

7)  Hanetka (28.04.2010 07:56)

Krása, Bye! Sunny je skvělá a Edward moula jako vždycky. Mám jen jednu velmi závažnou připomínku. Je to moc krátké!!! Já chci další! Tohle mi tedy rozhodně nestačilo! Honem, honem piš dál! :D :D

Evelyn

6)  Evelyn (28.04.2010 07:12)

Bye, to bylo Ú - Ž - A - S - N - É! Nejlepší reakce na oznámení, že je upír :-) Absolutně originální.
A nalezení fotek v podlaze... Skvělé. Jsem natěšená na další díl a za tenhle tleskám, klaním se a nadšeně pískám :-)

sakraprace

5)  sakraprace (28.04.2010 06:27)

No to me po...Kde je další odstavec, kapitolka nebo alespoň pár písmen? :) A koukej rychle přidat další, síííím

ambra

4)  ambra (28.04.2010 00:16)

Já Mám Infarkt. Užívám Si Každou Větu. Tohle Píšu Jako Idiot, Abych Alespoň Minimálně Vyvážila, Jak Se S Tím Pipláš, A Přitom To Tak Krásně Jede!!!:-)
aleuždejprosímrychledalší!!!!!!

Popoles

3)  Popoles (27.04.2010 23:54)

Vauůůů, to bylo jak dát umírajícímu žízní náprstek vody!
Zachrání mu to na pár okamžiků život, ale tu žízeň cítí ještě víc.
No jo, povinnosti, děti... já už mlčím... ale pokusíš se psát vid? :)

Karolka

2)  Karolka (27.04.2010 22:49)

Jejdamánku... Ale to nám moc nepomohlo, že ne? Ech, já vím... Děti... Povinnosti... manžel... Já vydržím! :-D

Nebraska

1)  Nebraska (27.04.2010 22:29)

Aha! A je to tu!
Bye, já si právě koušu nehty a přemýšlím, kde vzít auto, abych si mohla dojet pro tvé děti a ty bys tak mohla sedět a psát :-D

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Eclipse Cullen clan