Sekce

Galerie

/gallery/Daruj mi ruzu.gif

Poviedka o živote jednej teenagerky, ktorá má pripravený pekný osud. Abby je trinásťročné dievča a má normálny problém - dospievanie. Sťahuje sa s mamou a otcom do La Push, pretože jej otec je šéfom firmy, ktorá sa sťahuje do Forks. Abby je veľmi mladá a má podrezaný jazýček. Pripúta sa k nej vlkolak - Seth Clearwater, ktorý chce byť iba jej najlepší kamarát a každý deň ju výdať. No, Abby ho vehementne odmieta. Celé Abbyno dospievanie je založené na prekážkach. Budú nakoniec spolu? Vzdá sa Seth vlčej podstaty? Ak sa chcete dozvedieť, ako to skončí a aké problémy nastanú, čo všetko prekoná Abby, tak začnite čítať. Prajem príjemné čítanie. Nessie

Prológ

Spoločný osud

Abby:

Keď mi mama povedala, že sa sťahujeme, neverila som jej. Milovala som náš domov na Filipínach. Mala som tam plno kamarátov, chodila som do dobrej školy, učila sa na samé jednotky, no po smrti starých rodičov sa veľa zmenilo.

Žijem s mamou a otcom. Otec dostal novú prácu v nejakom malom meste Forks a mama sa rozhodla, že je na čase odsťahovať sa. To nie je fér, pretože ja tu mám svoje územie. Poznám to tu. A neviem si predstaviť, že by som žila niekde inde, než na Filipínach. Ale čo môžem urobiť? Odpoveď je - nič. Proste ma donútia ísť. Nenechajú ma tu predsa samú. Mama vraví, že kamarátky si tam nájdem veľmi rýchlo, lebo som priateľská. Že o školu sa starať nemusím, pretože som dobrá žiačka a že tam je nejaká rezervácia, kde budeme bývať. Rezervácie mi veľmi nevadia. Má tam byť pláž, čo je veľké plus. Takisto budeme mať vlastný dom a je to niečo, ako dedina, takže ľudia sú tam milí. Ale čo ak nezapadnem? Chodím do siedmeho ročníka a o chvíľu som ôsmačka. O chvíľku je tu pätnástka a budem sa musieť rozhodnúť, na akú školu pôjdem. Takže budem musieť ísť niekam vo Forks. Musím sa zmieriť s tým, že Filipíny už viac neuvidím.

Nechcelo sa mi premýšľať nad takýmito nepríjemnými vecami. Tak som sa radšej zamerala na to, akú izbu si tam pripravím, čo všetko zorganizujem. Milujem nakupovanie oblečenia, doplnkov a topánok. Môj otec má super prácu. Je šéfom nejakej firmy, ktorá sa teraz presťahuje do Forks. Pýtal sa mami, kde by chcela približne bývať. Mama chcela dom, takže jediný voľný dom bol v rezervácií.

„Klop, klop,“ povedal otec a vošiel do izby. Sadol si ku mne na posteľ. Ach, jaj. Zase mi chce hovoriť do duše. Uštipačne som sa usmiala.

„Ja viem, že sa ti tu páči, ale uvidíš. Tam je to naozaj pekné. Pekná príroda a keď uvidíš ten dom, ktorý máme, nebudeš odtiaľ chcieť odísť. Zmena je život. Abby, ty si ešte malá. Tam sú pre teba super podmienky a je tam pláž. Si veľmi milá, takže priateľov si tam nájdeš.“ Usmiala som sa.

„Ďakujem. Aj sa celkom teším, ak to tam má byť také skvelé. Možno bude sranda.“

„To som rád, ak by si niečo potrebovala stačí povedať.“ Dal mi bozk na čelo a odišiel. „Začni sa baliť,“ dodal medzi dverami. Vzdychla som si.

Môj otec bol vždy dobrý človek. Má tridsaťšesť rokov, tmavohnedé vlasy, je veľmi bledý a postavy pri sebe. Vyzerá ako typický šéf nejakej firmy. Vždy bol veľmi chápavý, ale aj strašne výbušný.

Ja som väčšinou dobrá, mám samé jednotky, ale dúfam, že žiadny problém so mnou mať nebude. Zato moja mama je akurát. Má blond vlasy a je rovnako stará ako otec. No tiež dbá na prísnu výchovu a už od mojich dvanástich rokov mi stále vtĺka do hlavy, že múdri ľudia majú najprv priateľa a až potom sa rozhodnú žiť spoločný život. Preboha! Akoby mňa niečo také zaujímalo.

Je čas baliť. Vzala som si svoj kufor a začala baliť všetko oblečenie. Beriem si zo sebou aj svoje obľúbené veci, no proste skoro celú izbu. Bez môjho červeného počítača by som neprežila, bez mp3 takisto. Ale aj tak si tam zájdem na nákupy a dokúpim potrebné veci. Slúchadlá musia byť zladené s oblečením, ktoré mám na sebe. Som veľmi chudá, takže moja postava je celkom pekná. Mám tmavohnedé oči a veľmi tmavé kučeravé vlasy po plecia. Niečo medzi čiernou a hnedou. Pery mám plnšie, ale prispôsobené k tvári, mojím znakom sú aj veľmi dlhé, čierne a husté mihalnice, s ktorými som sa narodila. Preto si kupujem oblečenie, ktoré je podľa posledných trendov a hodí sa k mojej osobnosti. Ako som tak rozmýšľala, neuvedomila som si, že mám už všetko pobalené. Dnes som balila iba oblečenie a doplnky. Všetky ostatné veci už sme zbalené mali. Celú obývačku a chodbu sme mali zapratanú všelijakými krabicami a kuframi. Práve teraz ich už určite nakladajú do auta. Svoje osobné veci berieme k sebe, ja si beriem tento kufor. Ako som sa dozvedela, letíme do štátu Washington, kde sa nachádza mesto Forks a rezervácia, ktorá sa stane mojím domovom.

„Abby, poď dole. Ideme,“ zakričala na mňa zdola mama. Chytila som kufor do rúk a naposledy sa obzrela po izbe. Ešte pred balením som si všetko odfotila a zdokumentovala. Každé jedno miestečko v tomto meste, každú izbu v našom dome, každý park, každú cukráreň. Všetko, čo so mnou súvisí mám odfotené a, samozrejme, aj v mojom srdci. Otočila som sa naspäť k dverám a nadýchla sa. Ideme na to. Nové mesto, noví ľudia, nové prostredie, nové povahy. Tomu všetkému idem odhodlane čeliť.


Seth:

Prechádzal som sa po pláži a premýšľal, pokiaľ môžem. To znamená, že nikdy nemám čas alebo súkromie pred seba. Svorka mi stále vidí do hlavy, preto sa snažím veľmi nerozmýšľať, keď som premenený. Myslím si, že mám stály stereotyp. Spať a hliadkovať. To je moja jediná práca. Odkedy je alfou Jacob, mám oveľa viac práce, pretože oni by chceli čas tráviť so svojimi polovičkami. Ja o lásku nemám záujem a ani sa už možno  nikdy nepripútam. Skoro všetky dievčatá z rezervácie poznám a nepripútal som sa ani k jednej. Nemám o to záujem. Aj Jacob sa zmenil. Odkedy je s Nessie, je milší, samozrejme, konečne má rád upírov tak ako ja. Pochopil, že nie sú zlí, no podľa mňa ani nemá na výber.

Veď nimi bude rodina! Musel som sa zasmiať. Konečne aj Jacob má svoje štastie, tak isto aj Sam a Emily sú spolu veľmi šťastní. Emily čaká bábätko a Sam je celý vytešený, usmiaty a stále rozmýšľa iba nad tým, ako sa s tým maličkým bude hrať. Vlastne im to praje celá svorka. To malé bude také šťastné stvorenie. Hlavne, ak ho budú všetci takto ľúbiť. Dokonca aj Leah im to ževraj praje. Nie som si istý, ale chcem jej nechať súkromie. Ona je prípad sám o sebe. Paul a Rachel sú tiež zamilovaný párik, Paul už nie je taký výbušný, čo je len dobre. Jared s Kim sú ako dve hrdličky - nepohnú sa od seba ani na krok. Colin a Brady sú ešte veľmi mladí. Ich zaujímajú iba videohry a pekné dievčatá. Brady flirtuje s každou, ktorá prejde okolo nás. Colin je skôr ten učenlivejší typ. Páni, ako tak premýšľam, ale sme to veľká rodina.

No ja akosi zaostávam. Iba hliadkujem a robím to, čo sa mi rozkáže. Nepozerám na žiadne dievča, ale ak pomyslím na to, žeby som si nejaké dievča mal vybrať, dostávam sa späť k tomu, že nemám koho. Ja chcem pravú lásku, možno pripútanie sa. Aspoň by som vedel, ktorá je tá pravá. Samozrejme, ja také šťastie mať nebudem. Je mi súdené zostať navždy sám.

Akurát zapadalo slnko. Dnes je deň, kedy sa môžem normálne vyspať a mať čas pre seba. Hliadku má totiž Leah. Nechcelo sa mi sedieť doma, tak som si povedal, že romantický západ slnka si užijem sám. Sadol som si do piesku a sledoval búrlivé more, odlesky rôznych farieb a útesy vôkol. Neviem čím to je, ale cítim sa sám. Veľmi dobre poznám ten pocit, keď mám okolo seba plno ľudí, no stále si myslím, že nikam nepatrím. Je mi tak nejako úzko, ale neovplyvním to. Myslím, že na tú pravú si budem musieť počkať, pretože šťastie nespadne z neba. Šťastie si treba zaslúžiť. A vari si ho nezaslúžim? Vždy som bol dobrý, nikomu som neubližoval. Mal som rád ľudí okolo seba. Tak prečo nemôžem dostať aspoň štipku z toho pocitu lásky? Od niekoho, kto by so mnou zostal na celý život? Na túto otázku si odpovedať neviem. Vždy si klamem, že nechcem nikoho, pretože nikto taký tu ani nie je, ale pravda je taká, že láske by som sa určite nebránil. Neviem, prečo mi to došlo až teraz. Možno je to tým vplyvom slnka. Možno je to pre to, že práve teraz, keď som myslel na rodinu, som si uvedomil, že majú to najcennejšie. Ale načo je dobré premýšľať nad tým? Aj tak sa nič nezmení. Je mi súdené zostať sám. No pozerať sa na tie šťastné a zamilované páry okolo seba... Závidím im, ale najavo to nikdy nedám. Aj oni si prešli utrpeniami.

Rozhodol som sa radšej, že túto tému uzamknem na imaginárny kľúčik a nebudem ju viac vyťahovať. Postavil som sa, vyprášil piesok a vybral sa domov skôr, ako by som sa mal začať znova ľutovať. Lovestory aj tak nie je nič pre mňa.

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Jalle

13)  Jalle (06.10.2012 16:12)

teším sa na ich stretnutie

Nessie

12)  Nessie (20.05.2011 19:44)

:D :D :D
Aha, tak dúfam, že odišiel do domova dôchodcov. :D
A netuším, dúfam, že nie tak skoro.

Bosorka

11)  Bosorka (20.05.2011 19:33)

Jsem si úplně jasně vybavila, jak po mně v patnácti jel o deset let starší týpek....v duchu jsem ho posílala do domova důchodců ;)
Ten otisk je stejně zajímavá věc...v kolika letech subjektu se asi aktivuje ta sexuálně bažící fáze?

Nessie

10)  Nessie (20.05.2011 19:27)

Ježíš!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja som akurát mala v ruke jablko a začala som sa s ním dusiť! :D Presne na to som myslela, že Abby sedí niekde na lavičke pred školou ide okolo Seth, hodí na ňu zaľúbený pohľad a pošle jej vzdušnú pusu.
A ona presne pomyslí na úchyla.:D :D

SarkaS

9)  SarkaS (20.05.2011 19:10)

To je dobrý, kapesník postačí

Bosorka

8)  Bosorka (20.05.2011 19:07)

Doufám, že nebudeš chtít náhradu škody

SarkaS

7)  SarkaS (20.05.2011 19:05)

Bos, a teď to máš, poprskala jsem si kvůli tobě obrazovku. Zase.

Bosorka

6)  Bosorka (20.05.2011 19:02)

Dokážu se živě představit, jak si tak v duchu říká- Uchyl jeden stará, už na mě zase zírá! :D

Nessie

5)  Nessie (20.05.2011 18:55)

Ďakujem, dievčatá.
Má to pre mňa strašnú cenu, že sa Vám poviedka páči. A na bibliu sľubujem, že sa budem snažiť písať, čo najlepšie, aby ste boli spokojný.
Nebudem prezrádzať dej, ale samozrejme, že Seth na ňu nebude ešte myslieť ako na... No, viete čo. :D Bosorka mi teraz vnukla nápad, ale...:D
No dúfam, že pri ďalšej kapitole nikto neumrie.
Ďakujem Vám dievčence. SarkaS: Si zlatá a ešte raz vďaka.
Bosorka: Aj ja mám rada vlčie príbehy a romantické, no ale veď uvidíme, závisí to od inšpirácie a to s tými pohľadmi! :D Keď som si predstavila, ako mu Abby slovne ubližuje a Seth hovorí trinásťročnému dievčaťu, že ho miluje...
;) Ďakujem obom. :)

Bosorka

4)  Bosorka (20.05.2011 18:36)

Jak se říká - odříkaného chleba největší krajíc Sethe ;)
Je taková mlaďoučká - jestli na ni bude Seth hned od začátku vrhat vášnivé pohledy plné neskrývané touhy, tak mi ji bude docela líto :D .
Hlásí se ti další čtenářka - vlčí populace je nechutně diskriminovaná a já miluji každý její příběh ;)

SarkaS

3)  SarkaS (20.05.2011 18:26)

To jsem ráda, že jsem se tě nijak nedotkla. a ještě vím mě těší, že to budeš psát tak jak jsem doufala a že z těch rozdílů vytěžíš co nejvíc. Takže ve mně tu máš jednoho věrného čtenáře, který se chystá držet se tě zuby nehty až do konce

Nessie

2)  Nessie (20.05.2011 18:07)

Ahoj,
No a ja som sem schválne nedávala, aké tu budú zápletky. Vieš, všetko, čo píše v perexe som chcela dať do prvých pár kapitol. Dejovú líniu mám vymyslenú, iba ju zakomponovať do textu.
Viem, že si myslíš, že na hlavnú hrdinku je príliš malá, ale ono to tak je schválne. Rozmýšľala som nad tým, že Jacob a Quil sa pripútali k svojim polovičkám ešte, keď boli bábätká. Preto ma napadlo, že mohla by mať trinásť. Samozrejme, že som to plánovala zmeniť. Aj v perexe som napísala, že sa bude sledovať celé jej dospievanie, lebo ma baví písať dievčenské romány.
Príbeh som chcela vyvíjať, ako niečo, čo je obtiažne, pre normálneho človeka, niečo v čom ľudia pochopia pointu. No je to o vlkolakoch a problémy, samozrejme, mať budú.
Tvoj komentár mi vôbec nepripadal kritický, ale veľmi poučný. Som strašne rada, že si ma posunula ďalej. No som si vedomá, že je to vlastne, ako skutočnosť a máš pravdu.
Seth, by tak ako Jacob alebo Quil počkal. No aj Jacob a Quil videli svoje polovičky vyrastať a on chce byť s Abby iba kamarát, no ona ho odmieta aj takto.
Nejako takto by som si to predstavovala.
Ďakujem za komentár. ;) :)

SarkaS

1)  SarkaS (20.05.2011 17:44)

Když jsem klikala na tvůj článek, říkala jsem si, že za zkoušku nic nedám a třeba mě to zaujme. Ne že by se mi to nelíbilo, ale všechno je to takové jasné. Jako čtenář tuším jak se bude příběh vyvíjet a to se mi moc nelíbí, mám ráda překvapení, když nevím an čem jsem a s napětím čekám na další díl. Ale třeba přece jen vymyslíš něco originálního, co mi nakonec můj názor vyvrátí. Ale neškodilo by přečíst si něco o americkém systému školství, není to jako u nás a ve třinácti by rozhodně nebyla ve třídě v jaké píšeš. Taky mi to jako věk pro hrdinku příjde málo, je to v podstatě ještě dítě a Seth tomu je touhle dobou miniálně šestnáct a vypadá na dobrých dvaadvacet díky vlčímu genu, takže se ti nastolují dvě možnosti. Buď počká než ona trochu dospěje, nebo to s nimi nedopadne úplně nejlépe. Každopádně jsem hrozně zvědavá jak s příběhem naložíš a těším se až přidáš další díl. Doufám, že se tě můj komentář nijak nedotkne, ale myslím si, že bez kritiky se zlepšit nedá. Držím ti palce ;)

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Edward & Bella