Sekce

Galerie

/gallery/VFIT-RP.jpg

Rozhovor s Robem pro italskou verzi Vanity Fair.

O Cosmopolis, Kristen,...

Muži v oblecích, bodyguardi s jejich sluchátky a slunečními brýlemi. Obloha nad Manhattanem je jako šedá deka a během dvou hodin trvání Cosmopolis bude jen tmavnout.

Eric Packer, osmadvacetiletý milionář finančního světa nastoupí do limuzíny a jeho řidič ho s vážnou maskou, kterou nasazují tajní ruští agenti, informuje o dopravní zácpě, kterou zapříčinila návštěva prezidenta USA. Ale jeho to nezajímá: právě teď potřebuje jen dobrý sestřih a jediný kadeřník, který ho potěší, je na druhé straně města.

Zatímco se lidé venku snaží svrhnout globální kapitalismus a jeden vrah oddělat Erica, začíná jeho výlet po New Yorku. Nejohromnějších dvacet čtyři hodin jeho života, zbitý ženou, se kterou má příležitostně sex; lékař, který denně utěšuje jeho posedlost onemocněním, chladná a odměřená manželka a protestanti, kteří pouští krysy.

Filmová adaptace nejvíce vizionářského románu Dona DeLilla, který napsal v roce 2001 a který prorokuje obsazení Wall Street, protesty a všechno, čím žijeme. Byl to nemožný úkol a jen statečný režisér David Cronenberg ho mohl zvládnout. A jen režisér jako je David Cronenberg, mohl myslet na obsazení Roberta Pattinsona do hlavní role.

Je pravdou, že Pattinson není pouze z Twilight ságy, která končí 16. listopadu druhou částí Breaking Dawn. Mezi jednotlivými díly si zahrál v Remember me, Water for Elephants a Bel Ami. Ale je očividné, že na seznam nejžádanějších herců ho dostala postava Edwarda Cullena.

I v Cosmopolis má Pattinson bledou tvář, která donutila teenagerky a ženy z celého světa, aby ho milovaly, ale romantický vzhled zmizel. Mluvili jsme s Robertem přes telefon z Londýna, kam se v posledních dnech vrátil, a zní tak jinak, než upír, který ho proslavil: hlas mladého kluka, hodně smíchu, vřele mě pozdraví, jako bych byla kamarádka a ptá se mě, jak se mám.

Vím, že jeho tiskový mluvčí stojí někde blízko něj a je připravený přerušit náš hovor při jakékoliv otázce k milostnému příběhu s Kristen Stewart, Bellou, a o jejich dvouletém vztahu. Raději začínám filmem.

Napadá tě, proč si David Cronenberg vybral tebe?

Nenapadá, abych byl upřímný. Ale nikdy jsem se nezajímal o to proč, jsem jen šťastnej, že to udělal.

Myslíš si, že máte s Ericem Packerem něco společného?

To, co se chystám říct, bude znít možná divně těm, kteří četli knihu nebo uvidí film. Myslím si, že Eric má ještě nějakou naději, i když ji nemůžete vidět navenek. Trochu jako já.

Jsi cynik?

Rád si myslím, že jsem, ale ve skutečnosti jsem dost naivní člověk.

Packer je někdo, kdo může získat i ztratit peníze během několika pár sekund. Nedávno jsi prohlásil, cituji: „Nerad utrácím peníze. Když seženu dům zadarmo, bude to super.“ Vtipkoval jsi?

Ne, proč? Vůbec mi nevadí utrácet peníze někoho jinýho.

Neříkej mi, že jsi lakomý.

Když něco chci, jsem radši, když mi to někdo koupí.

Ale jsi druhý nejlíp placený britský herec po Danielu Radliffovi, co děláš se všemi těmi penězi? Investice nebo nemovitosti?

Nejsem si jistej tím, že jsem druhý nejvíc placený, i když přiznám, že bych rád byl. O investicích nevím nic. Nejradši bych si svoje peníze nacpal pod matraci.

Takže jsi štědrý?

Myslím si to.

Ke své přítelkyni také?

Doufám. Ale to by měla potvrdit ona.

Packer v podstatě žije ve své limuzíně. Má v ní dokonce i záchod. Vždycky cestuješ kvůli práci, necítíš potřebu se někde usadit?

Cestování ze státu do státu je jednou z věcí, kterou na svý práci nejvíc miluju. Chápu výhodu mít někde stálej domov, ale nudilo by mě to.

Myslíš si, že jsi příliš mladý na to, abys zapustil kořeny?

Myslím si, že jsem moc mladej na to, abych seknul s cestováním.

Jak se vidíš za deset let?

Doufám, že pořád budu moct dělat tvůrčí práci a budu šťastnej. Možná to zní banálně, ale jsem upřímnej. Vím, že jsem privilegovaná osoba.

V Cosmopolis jsou milostné scény, které jsou dost explicitní: Nebyl jsi v rozpacích?

Byl jsem víc nervózní kvůli herečkám. Když si chlap sundá oblečení, může se cítit hloupě, ale nakonec si to užívá. Myslím, že je to pro ženy jiný, víc problematický.

Jsi v reálném životě víc milý nebo vášnivý?

Vášnivý, doufám.

Tvoje kolegyně z Bel Ami, Christina Ricci, o tobě řekla, že dobře líbáš. Jaký je nejlepší kompliment, který ti žena řekla?

Nejkrásnější věc, kterou vám žena může říct, je to, že vás miluje.

Takže někde hluboko uvnitř jsi romantik.

No, jo.

Tvůj film i film tvé přítelkyně Kristen Stewart 'On the Road' budou proti sobě soutěžit v Cannes. Kdo si zaslouží výhru? Bella nebo Edward?

Ten nejlepší, samozřejmě.

Jeden z tvých nejlepších přátel, britský herec Tom Sturridge, čeká dítě se Siennou Miller. Chtěl bys být otcem?

Jasně. Ne právě teď, ale jo, určitě.

Máte už s Kristen nějaké plány?

Ještě ne. Nemáme naplánováno nic.

Cítíš se připravený se s ní sestěhovat?

(brouká si, aby skryl rozpaky) Jsem připravenej na všechno.

Kvůli práci jste od sebe pořád daleko. Věříš vztahům na dálku?

Opravdu jo.

Věděla jsem, že jeho mluvčí číhá poblíž. Skočil mi do řeči a řekl, že jsem položila už moc osobních otázek.

Vždycky jsi hrál dramatické postavy. Nechtěl bys dělat na nějaké komedii?

Moc, ale je vážně těžký najít dobré scénáře. A ke všemu je opravdu těžký lidi rozesmát. Je to jedna z věcí, která děsí herce, co dělají práci jako já.

Kdyby ses nestal hercem, čím bys byl?

Jako dítě bych odpověděl, že klavíristou, ale myslím, že bych psal. Hodně píšu, kdykoliv můžu.

Potkal jsi DeLilla?

Potkal, v Cannes. Bylo to vzrušující. Četl jsem vynikající novelu během natáčení Cosmopolis, ale četl jsem od něj už hodně knih.

Čteš hodně?

Jasně.

Jaká je tvá oblíbená kniha?

Dubliňané od Jamese Joyce.

Co si myslíš o lidech z Los Angeles, je to teď tvůj domov?

Musím se přiznat, že mě hodně baví. Líbí se mi tam. Především to, že je blízko oceán. Ale stýská se mi po Londýně, uvědomuju si to hned, jakmile se do něj vrátím.

Královna Alžběta slaví 60. výročí vlády. Co se ti na ní líbí?

Líbí se mi její inteligence. Vypadá jako velmi chytrá žena.

A co si myslíš o sestrách Middletonových, která se ti líbí víc?

Která se líbí víc Italům?

Nejspíš Kate.

Tak potom se mi taky líbí víc ona.

Myslíš, že se po Cosmopolis konečně zbavíš nálepky Edwarda Cullena?

Budu v pohodě, když lidi uvidí Cosmopolis a další filmy, které budu dělat, aniž by je ovlivňoval Twilight.

Johnny Depp, kterého chtěl Tim Burton do role upíra v Temných stínech, řekl, že je alfa upírem. Máš nějaké námitky?

Ne. Je doopravdy mužnej.

Řekni nám pravdu, chybí ti Twilight?

Skončil jsem natáčení posledních scén pár týdnů zpátky, takže je ještě příliš brzo. Možná za pár let. Možná.

 

Velké díky patří holkám z PattinsonLife, které rozhovor přeložily do angličtiny.

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Janeba

19)  Janeba (24.05.2012 10:45)

Úžasné zprávičky, skvělá Ajjinka a mnohonásobné díky!!!!
Děkuji!!!

18)   (24.05.2012 09:46)

Ajjuško - díky za tebe
a jsem ráda,že si Robert nehraje na rádoby celebritu,která má potřebu se zviditelňovat, zatím pořád stojí nohama na zemi a je milý,něžný,usměvavý,jo -kouří,což mi vadí ,ale je to člověk a já se přiznám,že ho Kristen strašně závidím,protože ji miluje tak hezky a opravdově

ireen

17)  ireen (23.05.2012 23:32)

Děkuju moc za všechny ty informace, které tu nacházím i jejich překlad.
Díky!!!!!!!!!!

Bosorka

16)  Bosorka (23.05.2012 23:05)

Ajji - díky za tu práci, co s tím pro nás - jazykově nedomrlé - dáváš

paulus

15)  paulus (23.05.2012 22:56)

asi budem tieš magor ale aj ja som sa fakt rozplívala nad každou odpovedou najviac nad tou častou jak rozprával že je jeho priatelka kristen adt. nad timi osobnými otázkami

14)  Afrodita_Alice_Cullen (23.05.2012 22:41)

Jsem opravdu magor, nebo se taky tak nad každou jeho odpovědí tak rozplýváte?

Marcelle

13)  Marcelle (23.05.2012 22:10)

děkuju

Ree

12)  Ree (23.05.2012 22:10)

On je hrozně rozkošný Líbí se mi, jak mluví o Kris a celkově o ženských. Angličany jsem nikdy nepotkala na tak dlouho, abych o tom něco víc věděla, ale podle toho, co se říká, jsou hrozní gentlemani a romantici a prostě úplně jiní než většina ostatních. A tohle všechno mi na Roba sedí. Vím, že to takhle z rozhovorů a videí nemůžu tak určitě říct, ale fakt na mě tak působí. A s Kris se parádně doplňují. Ona je taková na venek drsňačka a on je ten přítel, který pozoruje její blbnutí z dálky a hrozně se u toho culí Tohle Kris fakt závidím

Silvaren

11)  Silvaren (23.05.2012 22:07)

Ajji, díky moc.

Lipi4

10)  Lipi4 (23.05.2012 22:06)

ááááááááááááá to je naprosto dokonalý miluju osobní otázky

Nosska

9)  Nosska (23.05.2012 21:56)

Zas jsem o něco chytřejší Díky

Empress

8)  Empress (23.05.2012 21:53)

Tie osobné otázky boli najlepšie

eMuska

7)  eMuska (23.05.2012 21:52)

šmarjá, já ho viděla!

semiska

6)  semiska (23.05.2012 21:33)

Ty osobní otázky se mi líbí nejvíc.

Lenka326

5)  Lenka326 (23.05.2012 20:44)

Díky! No, řekla bych, že to je zatím nejvíc odpovězených osobních otázek, co jsme kdy od něj slyšeli. :D

ambra

4)  ambra (23.05.2012 20:42)

Děkuju!!!

Astrid

3)  Astrid (23.05.2012 20:39)

Díky za super článok.
A jeho milujem ja dúfam s ním, že je vášnivý, moj nufák krásny

MarryTyger

2)  MarryTyger (23.05.2012 20:39)

Rob je sladkej I když učitelka by mi jednu praštila Podle ní bych neměla mít starší idoly

Clea

1)  Clea (23.05.2012 20:37)

díky díky DÍKY
docela mě překvapil jeho vztah k penězům, že by chtěl věci dostávat
ale jinak paráda, netušila jsem, že tak čte

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek