Sekce

Galerie

/gallery/rosalie_edward.jpg

Cullenovským sídlom preletela malá búrka citov... Songfic z pohľadu Rose a Edwarda na hudbu a text pesničky Muscle museum od MUSE



She had something to confess to, / Musela sa ti s niečím priznať,

But you don't have the time so look the other way / ale ty nemáš čas, a tak hľadala iný spôsob

you will wait until it's over: / budeš čakať, kým nebude koniec
To reveal what you'd never shown her / aby si jej odhalil niečo, čo by si jej inak nepovedal
Too little much too late / Príliš málo a príliš neskoro



Stála som pri okne vo svojej izbe, keď som začula hru na klavír. Hral vždy bravúrne. S citom, láskou, odhodlaním a vášňou. Bolo to všetko čo som si pre seba priala aj ja. Vo všetkých ohľadoch bol dokonalý. Oprava, bol by dokonalý, keby...


Mala som obrovskú chuť tresnúť dlaňou do okenného rámu, ale musela som tomuto drobnému vypusteniu pary odolať.  Esme má tento dom ozaj rada, takže jej ho nechcem len tak, kvôli nemu, ničiť.


Nikdy som nemala v povahe robiť veci podľa druhých. Mala som svoje sny a celý život som zasvätila ich dosiahnutiu. A potom prišli tri šoky môjho života. Royce, Carlise a Edward. Narobili v mojom perfektnom živote úplnú paseku. Zničili mi sny, zničili mi život a nakoniec sa pokúšajú zničiť aj mňa. Ale ja sa nedám. Ešte o sebe vyjednávam.


Upokojila som svoje burácajúce myšlienky a s maskou krutého ľadovca som sa odhodlala na ten krok. Porozprávať sa s katastrofou môjho života – či existencie, ak chcete, o nás.



Too long tryin' to resist it /
príliš dlho sa snažíš odolávať
You've just gone and missed it /
jednoducho si odišiel a nechal to len tak
It's escaped your world /
a ono to utieklo z tvojho života



Počul som ju schádzať. V duchu som zaúpel, pretože som začul jej myšlienky. Ach nie, Rosalie, teraz ozaj nie!!! Bola tvrdohlavá ako mulica. A ja som nevedel čo robiť. Nikdy som nebol v podobnej situácii. Ešte nikdy o mňa nejaká žena tak nebojovala ako ona.  Ešte nikdy ma nikto nechcel vlastniť tak ako ona. Bola nádherná a desivá zároveň.  Ako muž som sa jej bál. Netuším, ako to vôbec Carlisla napadlo. Nežiadal som ho o ženu, nechcel som mať po boku partnerku. Samému mi bolo vždy fajn.  A on premení... Rosalie.  Božskú Rosalie. Rozmaznané žieňa prahnúce po lepšej spoločnosti. Vypočítavú malú potvorku s vlastnými snami. Jasné, umrela by, nebyť Carlisla a nie príliš peknou smrťou. Pomyselná dýka v chrbte od vlastného snúbenca, to je asi ten najväčší kaliber.

Ale dievča, ja tu NIE SOM pre teba!!! Nemilujem ťa, nechcem ťa. Mohla by si byť môj priateľ, ale nie partnerka. Si očarujúca, ale žiaľ, nie dosť. A pritom si pre mňa až príliš dobrá...


Ech, takéto prejavy sú úžasné v mysli, ale povedať jej to do očí nemám odvahu. Aj tak to vie. Som si istý, že vie.


Jej kroky sa blížili. Ešte pár sekúnd a uvidím jej krásnu tvár. Uvidím jej smutné oči kričiace čírou nenávisťou. Áno, jej oči ku mne prehovárajú týmito slovami:



Can you see that I have needed / čo ty nevidíš, že niečo potrebujem ?
Begging for so much more than you could ever give /
prosím o niečo, čo ty mi nikdy nemôžeš dať
I don't want you to adore me /
nechcem, aby si ma zbožňoval
Don't want you to ignore me /
a nechcem aby si ma ignoroval
When it pleases you yeah /
a keď ti to urobí radosť,
And I'll do it on my own /
zariadim si to sama


„Rose...“ Jej meno som len vydýchol cez pery. S povzdychom som sa na ňu pozrel. V jej tvári sa miešala nenávisť s nádejou. Vražedná kombinácia, ktorá ma ničila viac než moja nová podstata.


„Nejde to,“ zašepkal som.


Jej štíhle telo skamenelo v pohybe. Dokonalá socha bohyne.


„Nepokúsil si sa. Nikdy si nemal ani tú najmenšiu snahu. Nikdy si ma nechcel. Prečo?!“ Znela mi v ušiach jej jedovatá výčitka.


„Rose, prečo to robíš, vieš, že ťa nechcem takto týrať. A vieš, ako to vždy končí. Tieto rozhovory už nesmieme viesť.“ Už som bol unavený zo stále rovnakého scenára. Vždy prišla s výčitkou a ja som vedel, že je opodstatnená.


„Ale...“


Bola naštartovaná bojovať, to len ja som nemal tú silu. Skôr, než som ju mohol ešte viac zraniť, stopol som jej monológ. Stále sa na mňa dívala  s bolesťou v očiach. Jej nenávisť rástla. Nevedel som čo mám urobiť, tak som ju len objal. Strnulú, tichú, zranenú.



I have played in every toilet but / Hrál jsem v každé toaletě, ale
You still want to spoil it /
ty to chceš stále kaziť
To prove I've made a big mistake /
Ako dôkaz, že som urobil veľkú chybu
Too long tryin' to resist it /
príliš dlho skúšaš odolávať
You've just gone and missed it /
jednoducho si odišiel a nechal to len tak
It's escaped your world /
a ono to utieklo z tvojho života



V jeho náručí bolo krásne. Krásne, ale nie závratne. No aj tak som po tej náruči túžila. Po tejto, lebo po inej, to je úplne jedno. Ale ON ma odmieta ďalej. Ponúka mi priateľstvo... pche, čo som dievča odvedľa? Som ozaj len povrchná škrupinka? Som málo pekná?  Som???

Ach, v jeho náručí je mi krásne...



Can you see that I have needed /
čo ty nevidíš, že niečo potrebujem ?
Begging for so much more than you could ever give /
žobrem o niečo, čo ty mi nikdy nemôžeš dát
I don't want you to adore me /
nechcem, aby si ma zbožňoval

Don't want you to ignore me / a nechci aby si ma ignoroval
When it pleases you yeah /
a keď ti to urobí radosť,
I'll do it on my own /
zariadim si to sama



Hladil som ju po dlhých vlasoch a dúfal, že jej myšlienky naberú iný smer. Neveril som, ale dúfal som v to. Zaslúži si niekoho, kto by jej vrátil pokoj a jej dôstojnosť. Zaslúži si milovať. A nie vyprahnutú mŕtvolu bez duše, MŇA...



I'll do it on my own /
zariadim si to sama
And I'll do it all by myself / a budem to robiť všetko len ja
You will never make it / ty už viac nikdy nebudeš musieť

 

Zhrnutie

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1 2   »

Twilly

27)  Twilly (10.05.2011 20:53)

Aničko, děkuju, potěšila si moje srdíčko

Krisi, na tvoje komenty se už těším stejně jako na ty od Bye. Mají stejnou hloubku a kompletně mě rozemelou na kaši

Kristiana

26)  Kristiana (10.05.2011 19:21)

U posledních řádků jsem musela velmi urputně mrkat, abych zahnala slzy deroucí se do očí.
Rose v nejhorším období svého života. Toužila po romatické lásce a dokonalém životě jako z pohádky, místo toho ji osud v podobě Royce srazil na kolena a krutě s ní zametl. Carlisle ji přeměnou na štěstí rozhodně nepřidal, daroval nesmrtelnost mladé zlomené ženě, která by raději přijala smrt.
A nakonec Edward, něžný romantik, prototyp muže, jakého vždy chtěla. Vlastně jednu chybu měl, nechtěl ji. Svou touhou dostat ho, je ničila oba...
To zní jako dostatečné důvody k nenávisti...
Označení bouřka citů povídce sedí jako na míru ušitý oblek. Ponořila jsem se do čtení a nechala se povídkou zcela vyucnout...
Báječné! Krásné! Skvělé! Prostě DOKONALÉ!

25)  Anna43474 (10.05.2011 18:46)

Nádherné... Co dodat
TKSATVO

Twilly

24)  Twilly (29.04.2011 21:17)

Ivuško, nemám slov, kujuuuuuuuuuuuuu

sfinga

23)  sfinga (29.04.2011 18:55)

Áááááá, to bolo krásné a smutné :'-( :'-(

Twilly

22)  Twilly (14.04.2011 22:48)

Hnědulinko, takže líbí??? ... skvělé

Karolka

21)  Karolka (14.04.2011 22:45)

Jsem naprosto bez dechu. Co mě to napadlo číst to najednou? To je jako vletět do pětihvězdičkové restaurace a objednat si komplet celý jídelní lístek. Uf, kecám, snažím se prostě získat čas, nabrat dech. Když ty vždycky vyšáhneš momenty, ve kterých jsem už díky psaní byla, a které jsem si prožila tak hluboce, jako by se staly mně. Já si to přečtu a jsem tam zase, ale je to lepší, protože to uvařil někdo jiný a namíchal to úplně originálně.
Jak jsem to začínala? Aha, už vím... Úplně bez dechu!

Twilly

20)  Twilly (28.03.2011 10:37)

No pozerám Moni, že ma máš dnes v merku... normál, že tréma

monikola

19)  monikola (28.03.2011 10:17)

Twilíku dnes som si ta popri robote zobrala na paškál...musím dohnať zameškané a prečítať neprečítané a zatiaľ môžem iba povedať, že nemám slov...tieto tvoje songfici sú proste prvá trieda a strašne ich

Twilly

18)  Twilly (23.03.2011 23:32)

Tery, Kristo.. děkuju moc, potěšili jste mě

krista81

17)  krista81 (21.03.2011 23:00)

krása

16)  Tery (20.03.2011 23:27)

Páni, nádherný popis obou, konečně jsem si přečetla jaké to mezi nimi mohlo být ..... páni vážně úžasné

Twilly

15)  Twilly (20.03.2011 21:36)

Jéééé Ambráááá... kujuuuuuu

ambra

14)  ambra (20.03.2011 21:29)

Áááá!!! Twilly, tohle byla sama esence Rosalie! Nádhera!!! Hrdá, přitom tolik zraněná a osamělá! A Edward - cítím tu lásku, která prostě není a tak ji nemůže dát! Díky!!! Skvostné!!!

Twilly

13)  Twilly (20.03.2011 21:09)

Takžes nezapoměla??? Květuško kujuuu holka moje zlatá

kytka

12)  kytka (20.03.2011 20:49)

Verunko, děkuju za krásné čtení. Mělo to ohromnou hloubku. Každý se svojí bolestí. Rose zoufale chtěla najít někoho, kdo by byl vedle ní v "životě", který sama nechtěla. Edward a atak myšlenek osoby, o které ví, že je nešťastná, ale pomoci ji nemůže, tak jak ona by chtěla. Naprosto dokonalý výběr písničky. Já moc děkuji.

Twilly

11)  Twilly (20.03.2011 07:59)

No ne, já se prostě musím ozvat...
Evelynko, děkuju, od někoho jako ty mě přízeň opravdu moc moc těší
Michale, ty jo... tak teď mám premiéru. Víš, že mě komentuješ poprvé? Děkuju já vím, mám u tebe ještě resty, ale neboj, dohoním to
Carloušku tak MuseDJ???:D dobrá... ještě několik Museovek v záloze mám ale abych nebyla za trapku mám několik námětů i z jiné hudby... hudba je nejvyšší inspirace mé maličkosti, jak zjišťuju :D
Kamčí, Aalex - oběma děkuju za přízeň
eMuš - tak to dúfam, že tiež tvoje negatívne pocity pominú tak rýchlo ako Rosine, keď stretla Emmetta
Astrid, veď vieš Ivuš, nálada je sviňa vec. Paradoxne pri naštvaní a blbej nálade sa mi píše lepšie ... terapia písaním, žeby? ... každopádne, ďakujem cica
Janičko ... chybí mi tady objímací smajlík a to strašně moc!!!
Květuš, tak to jsem ohromně poctěná, žes alespoň nakoukla
Bosi, já taky nevím

Bosorka

10)  Bosorka (20.03.2011 07:10)

Koho mám více litovat - Rose, která se učí, jak bolí odmítání (vždť i ten sviňák snoubenec ji vlastně chtěl...), nebo Edwarda zahlceného jejími myšlenkovými monology, kde hraje on první housle?

kytka

9)  kytka (20.03.2011 00:13)

Dnes nemuzu zlato k pocitaci, zitra se na to hned vrham.

Janeba

8)  Janeba (19.03.2011 22:45)

Verýšku, ach Muse, ... no dobře, Rose a Edward ?! Úžasně jsi zhodnotila vztah očekávání, neúprosné upřímnosti, bolestné beznaděje, ale i doufání do budoucna!! Krásné, bolavé, ale nadějné!!!!
Děkuji!!

1 2   »

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Eclipse still - Jacob & Bella