Sekce

Galerie

/gallery/červená_1.jpg

"A nedám vám pokoj, a nedám!" zlovestne sa uškrnulo dievča a kliklo na priečinok ,Přidat obsah´.

P.S.: Toto je taký happy end, aký v živote tak ľahko nenájdete...

  Mladík skočil na ohybnú brezu.

  „Blázon,“ zasmialo sa dievča, čo celý jeho výstup sledovalo zo susedného okna.

  „Pšt,“ sykol smerom k nej, keď balansoval na konári.

  „Čo pš-káš?“ oborila sa naňho so smiechom.

  „Keď tu budeš ty, drahá, tiež ťa budem rozptyľovať,“ krátko sa zasmial a chytil sa ďalšej vetvy.

  „Náhodou, ja sa k slušným ľuďom dobývať nebudem,“ ozvala pobavene a uhla z okna, aby tam preskočil.

  „Ale ty nevyzeráš, že by ti to vadilo,“ povedal, keď sa zvítali bozkom.

  „Mám vari inú možnosť?“ povzdychla si. „Keď môj otec je zásadne proti nášmu vzťahu,“ posmutnela. On ju povzbudivo objal.

  „Neboj sa, láska, o chvíľu nastupujeme na vysokú a tam nám už nebude brániť,“ upokojoval ju pomalým hladením po chrbte.

  „Ak na intráku budeme nútení preskakovať k sebe oknom a ešte k tomu tajne, tak strčím hlavu do mixéra,“ odula sa.

  „Bella, myslím, že tá ponorná palička, čo robí bublinky, ti s tvojím zámerom nepomôže,“ doberal si ju.

  „No počkaj Edward, keď Charlieho nahovorím, aby dal tú brezu sťať!“ zamračila sa.

  „To by si nespravila,“ zhrozil sa.

  „Stav sa,“ založila si ruky v bok.

  „Ale...“ pokúsil sa ešte namietnuť. Bella sa zasmiala.

  „Utekaj, lebo ťa tu nachytajú, a bude po našej tajnej romanci,“ povedala a odprevadila Edwarda k oknu. On ladne skočil medzi konáre stromu a potom do svojho okna.

 

  Večer, keď už išli obaja spať, otvorili okná, aby si zaželali dobrú noc. Edward spravil papierové lietadielko s odkazom a poslal ho Belle. Odrazilo sa však od červených okeníc na jej izbe a spadlo kdesi do záhrady. Bell stuha – na schodoch začula kroky.

  „Rýchlo, ide otec,“ šepla ticho, no dostatočne nahlas na to, aby ju Edward počul a zavrela okno. Napodobnil ju a schoval sa pod okno. Charlie nakukol do izby jeho dcéry, ktorá už medzi tým sedela na posteli.

  „Ehm,“ prehovoril rozpačito, „ja už pôjdem spať, dobrú noc,“ rozlúčil sa a zavrel dvere. Ona mu neodpovedala – od ich poslednej hádky, kedy jej zakázal stýkať sa s ich susedom, Masenom mladším, sa s ním nerozprávala a držanie bobríka mlčanlivosti sa jej, prekvapivo, darilo.

 

  Ráno Bella vstala, obliekla sa, poslala Edwardovi do okna vzdušný bozk, ktorý on chytil a priložil si ho na pery, a zišla dolu schodmi.

  „Čo to má znamenať?“ ukázal jej otec na pokrčený papier, čo ležal na stole. Ona ho nechápavo vzala do ruky a začítala sa.

  „Och,“ vydýchla a preľaknuto si papier pritisla k srdcu.

 

Dobrú noc a krásne sny, láska. E.

 

  „Našiel som to u nás v záhrade,“ vravel rozzúrene. „Vari som ti nezakázal sa s ním stretávať?“ zahrmel. Bella o krok ustúpila pod náporom jeho hnevu.

  „Nemôžeš nám predsa brániť!“ skríkla po ňom so slzami v očiach.

  „Tak to teda nie, mladá dáma, ver, že môžem! A aj budem! Zbaľ sa, odchádzaš za matkou do Jacksonvillu!“ nakázal. Ona ho len neveriacky sledovala. Zavrtela hlavou a vybehla do svojej izby, kde okamžite otvorila okno.

  „Edward!“ skríkla. On okamžite vstal z postele a otvoril okno. Krv sa mu varila v žilách, ako videl výraz svojej milovanej. „Otec ma chce poslať preč,“ vzlykla, „za mamou!“ rozplakala sa. Nevedela si predstaviť, že by mala byť bez neho... A on bez nej. Rýchlo sa obul, zbehol dole schodmi, preskočil plot. Bella sa ani nespamätala, keď Edward klopal na dvere šerifa Swana. Ten, keď ho uvidel stáť na verande, sčervenel ako paprika.

  „Von!“ skríkol, Edward mu ani nestihol povedať, čo chcel, že Belly sa len tak ľahko nevzdá...

 

  Na poludnie sa domom Swanovcov rozľahol priam hysterický plač.

  „Nie, otec!“ pokúšala sa Bella zachytiť posledného stebla. Edward to sledoval zo svojej izby s rukami zaťatými v päsť. Mal plán - nádej, ktorej sa nemienil vzdať.

 

  Bella už neplakala, len sa tíško krčila na zadných sedadlách policajného auta, ktorým ju Charlie viezol. Edward odrátaval hodiny. Nemohol ísť za nimi, pretože by si ho niekto mohol všimnúť. Do svojho volva sadol až o tri hodiny.

 

  Renée stála na letisku, kde čakala na svoju dcéru. Vtedy, keď ju zbadala medzi cestujúcimi utrápenú a opuchnutú od večného plaču, krvi by sa v nej nedorezali. Len ju tuho objímala a nechala si zmáčať novú košeľu slanými slzami.

 

  „Charlie ťa zabije, keď sa to dozvie,“ povedal Edward Masen starší.

  „Ak sa to dozvie,“ významne na neho jeho syn pozrel.

  „Ver, že keby som to dievča nepoznal, tak sa to dozvie,“ zasmial sa otec. Edward mladší stuhol. „Ale nedozvie,“ dodal jeho otec. S hlbokým výdychom sa s ním rozlúčil.

 

  „Phil?“ zavolala na neho Bella, keď už bola vybalená a vysprchovaná po namáhavej ceste. Teraz sa už len zotaviť... Vyšiel hore do jej izby. „Mohol by si mi prosím pomôcť?“ spýtala sa a ukázala na červenú farbu, ktorú mala položenú pod oknom.

  „Nepáčia sa ti steny? Renée hovorila, že modrú máš rada,“ nechápavo sa obzrel okolo.

  „Nie,“ zavrtela hlavou Bella, „steny sú fajn. Ja si chcem natrieť okenice,“ objasnila svoj zámer.

  Okenice. To bola svojím spôsobom veľmi dôležitá položka v jej živote – vďaka nim sa spoznala s Edwardom. Tie vo Forkse si tiež namaľovala na červeno, respektíve si namaľovala len jednu, pred tým, než vypadla z okna. Druhú potom maľoval Edward sám.

Až ju pichlo pri srdci, keď videla, že tentoraz už to nebudú jej pravé okenice, ostatne ako celý život tu, v Jacksonville.

 

  Edward vybehol z letiska a nemal ani tušenia, kam by mohol ísť. Nevedel, ani v ktorej časti mesta by sa mala jeho láska nachádzať.

  „Prepáčte, kde sú nejaké obytné časti mesta?“ pýtal sa zakaždým nejakých okoloidúcich, no každý ho poslal inde. Mal také tušenie, že sú to tiež len turisti. Neváhal teda a vošiel do malého obchodíku na rohu akejsi ulice.

  „Dobrý deň, mladý muž, ako vám pomôžem?“ opýtala sa staručká pani, čo tu pracovala.

  „Neviete mi poradiť, kde by som našiel nejaké obytné časti mesta?“ spýtal sa.

  „Ale samozrejme,“ prikývla. „Prišli ste za niekým?“ zaujímala sa.

  „Za svojim dievčaťom,“ odpovedal poslušne. Starká sa zamyslela.

  „Vari len nie za mladou Bellou Swanovou!“ vyhŕkla po chvíli ticha. Edward pootvoril ústa.

  „Ako ste to vedeli?“

  „Dnes si u mňa bola kúpiť farbu. Prisťahovala sa sem a chcela si niečo premaľovať. Chúďa dieťa, bola taká uplakaná,“ zalomila starena rukami.

  „Kde ju nájdem?“ pýtal sa Edward s iskričkami šťastia v očiach. Predavačka mu podrobne opísala cestu. Renée veľmi dobre poznala a niekoľkokrát bola aj u nich doma.

 

  Bell dokončila pár posledných červených ťahov. Spokojná so svojim dielom vykukla z okna na ulicu pod sebou. Skoro by bola prehliadla, že sa z jej opačného konca blíži k ich domu známa postava.

  „To nie je možné,“ vydýchla len pre seba. Vydržala stáť na mieste ešte tri sekundy, aby sa presvedčila, či ju zrak neklame a zmizla v útrobách domu. „Mami! On prišiel, on je tu!“ kričala nadšene, kým si nemotorne obúvala topánky, no aj tak sa na to vykašľala a vybehla von len v papučiach.

Padli si do náruče, akoby boli dve sochy, oddelené od seba, čo konečne našli svoje miesto na svete.

  „Čo tu robíš?“ spýtala sa Bella prekvapene, pričom stále vdychovala jeho vôňu.

  „Nemohol som ťa predsa nechať ísť, teba nie,“ šepol a pritiahol si ju ešte bližšie.  

 

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

DopeStars

13)  DopeStars (08.09.2013 10:41)

Dokonalosť sama Pripomína mi to trošku moderného Rómea a Júliu.

HMR

12)  HMR (08.04.2012 19:15)

:) :) :)

kajka

11)  kajka (08.04.2012 13:57)

eMusko, díky, zase jedna tvoje něžně vymazlená povídečka.

Alda

10)  Alda (15.03.2011 15:24)

eMus, když tě čtu, tak si připadám jako v ráji. Tvoje povídky jsou..... SKVOSTNĚ napsané. Řeknu ti, že jsi jednička !!!

semiska

9)  semiska (19.02.2011 00:05)

Krásná romantika ala Romeo a Julie, jen se šťastným koncem. ;)

Twilly

8)  Twilly (07.01.2011 09:51)

Jednoducho krásne a nežné ... čo k tomu dodať

LadyLilianne

7)  LadyLilianne (02.01.2011 22:19)

tieto okenicové príbehy ma vždy viac a viac dostávajú! píš kým ti nedôjdu farby!

krista81

6)  krista81 (31.12.2010 22:26)

Zatra... na mém okně nejsou okenice - tak to bude tím :(
Budu to muset napravit

Taková krásná povídka

Yasmini

5)  Yasmini (30.12.2010 22:59)

Okenice sem okenice tam. Asi si půjdu pro barvu. Taky potřebuju někoho ulovit.
Krásné.
Y.

Fanny

4)  Fanny (30.12.2010 15:50)

Opravdu skvělý nápad, kam na ty nápady chodíš? Určitě to bude nějakým hodně dobrým můzákem.

3)  mia (30.12.2010 10:25)


krásny námet, len škoda, že tak krátka

Nosska

2)  Nosska (30.12.2010 09:25)


Opět jsi to skvěle napsala

Twilly

1)  Twilly (30.12.2010 09:05)

Dievča na čom fičíš ... ale nie, vážne. Námet na jednotku, ale šité trochu horúcou ihlou. Keby si sa tomu povenovala, tak padnem na riťku. Máš neuveriteľnú predstavivosť a tvojho Múzaka, nech to už je ktokoľvek, Ti úprimne závidím .

Zlato, ten začiatok bol krásny

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Eclipse